InspectAR

Fajne. Aczkolwiek po chwili namysłu - coś kiepskie to demo. Podświetla ścieżki. No i co dalej? Jaką to ma wartość debugową?

Reply to
heby

No ale to sam wiem widząc projekt płytki w dowolnym programie do projektowania. Pokazywanie tego typu informacji to codziennośc pracy serwisanta. Tutaj nałożono na to żywy obraz. Ok, ale ... może miało by to resztę sensu gdyby to był HUD do mikroskopu. Widać gdzie lutuje lub przykładam próbnik. Obecnie ... praktycznie to samo widzę na pcb/schemacie.

To akurat pokazano jako skranie kiepskie. Nie ma na przykład crossprobing pin->pdf, i tak muszę ręcznie przeglądać pdfa i szukać. Innymi słowy całosc tego bajeru to osadzenie przeglądarki pdf. Cieżko to nazwać rewolucją, a sam sposób osadzenia (okienko zasłaniajace widok) jest ... zastanawiający, conajmniej.

Ale pokazano bardzo mało i chyba średnio użytecznych. Chętnie się dowiem jaki jest cel, bo na razie to jest tylko ładniejsze opakowanie na to, co używamy na codzień, w podobnej formie.

Reply to
heby

W dniu 20.05.2021 o 18:05, Ghost pisze:

Tobie się chyba wydaje, że ten program potrafi narysować ścieżki pod scalakiem jedynie na podstawie widoku gotowej płytki. Że to taka "magia" :-)

Reply to
Kaczin

W dniu 20.05.2021 o 19:51, Ghost pisze:

Ja wiem na czym to bazuje. Pytanie, czy ty to wiesz? Bo rozdziawiłeś gębę i się ślinisz.

Reply to
Kaczin

W dniu 20.05.2021 o 20:52, Ghost pisze:

"Ściebiom" to ty co najwyżej buty możesz wiązać :-)

To chyba w psychologii nazywa się projekcja.

Ale, że co. Sklejasz pudełka na płyty? :-)))))

Reply to
Kaczin

PCB i schemat to tylko inna reprezentacja tego samego. W gruncie rzeczy ten tool dodaje do widoku płytki dodatkowe elementy ze schematu. Robi to relatywnie przeciętnie i nie bazuje na czymś magicznym, tylko wycina informacje z programów do tworzenia PCB/schematów, prezentując je troche inaczej.

Swoją droga nic nowego - kilka lat temu widziałem taki viewer do gerberów - robiłeś fotkę płytki a on nakładał na nią warstwy top/bootom i można było zastanawiać się pod którą nogą jest zwarcie. Była to innwacja bo korzystał z OpenCV. Tu też pewnie to jakiś viewer tego typu: określ brzeg i orientację płytki, narysuj gerbera lub jego fragment i fajrant.

W gruncie rzecvzy kilkaset linijak w pythonie coby uzyskac podobny efekt rysowania "na płytce" jakiegoś gerbera. Jest pomysł na "wow". I co dalej? Ja tam nic dalej nie widzę poza tym "wow". Co to potrafi

*użytecznego*?

Skala jest taka jaką widze na wideo. Ktoś sobie dodał malutkie okienko do przeglaania PDFa. Nie widzę wartości dodanej poza otwarciem PDFa w osobnym okienku. Brak crossprobingu powoduje że niczym się to nie różni od tabki.

Znowu: lat temu 20 pytałem na pewnej grupie dlaczego producenci scalaków wciskają wszystko w PDF. Nie mogli by mieć formatu plików który pozwala na *kontekst* a nie tylko prezentację? Zostałem wyzwany od debili i jak widzę dalej niczego się nie nauczyłem: cały czas czekam aż ktoś zastapi formę, kontekstem. Już się nie doczekam.

Tutaj to nie nastąpiło. Dalej rysujemy tabelki w pdf ręcznie wydziarganymi kreskami. Innymi słowy tool nic nie zmienił w tej kwestii, to tylko (marna) przeglądarka do dziadowskich PDFów.

To po co gadasz?

Ponadto, skoro widzisz więcej, to opisz, co widzisz więcej. Może istnieją inne, lepsze prezentacje tego toola. Ta jest kiepska, nic tam nie ma poza "wow".

Reply to
heby

W dniu 20.05.2021 o 21:20, Ghost pisze:

No co ty, obraziłeś się? Dobra, nie sklejasz pudełek. Dodajesz nawiasy klamrowe :-)))) Może być?

Reply to
Kaczin

On 2021-05-20 21:25, Kaczin wrote: (ciap)

Dzięki, poprawiliście mi humor na koniec smutnego dnia.

:-))

Włodek

To daje też google.

Jakich?

Nie, odnoszę się do *prezentacji* jaką pokazałeś. Nie zaimponowała mi. Może dlatego że jestem programistą i widzę jakie kiespkie pomysły tam zastosowano (przykład: powolnie animowane, po jakimś timeoucie, numery scalaków - przerost formy nad funkcjonalnością)

Uważasz że jesteśmy Ci winni dociekanie? Jesteś w błedzie. To sa grupy, tu się krytykuje na oślep, po łebkach, w celu ćwiecznia własnej ignorancji.

I dyskutuje się. Dyskusja polega na przedstawianiu własnych poglądów, niekoniecznie takich jak byś chciał. To drugie nazywa się TVP.

Ok, ale chciałbym zrozumieć co firma zrobiła. Na co to komu. Jakie problemy rozwiązuje. Wydaje mi się że rozwiązuje jakieś problemy inaczej, ale nijak nie widzę, aby lepiej.

Chciałbym zobaczyć podobny HUD do mikroskopu. To było by *coś* naprawdę użytecznego.

Przychodzisz tutaj z linkiem i prosisz aby pogłaskać. To tak nie działa, nie na usenecie. My tutaj jesteśmy od poglądów krytycznych. Krytyka jest dobra, pozwala usunąc "wow" z przed oczu i zastanowić sie jakie *realne* problemy to niby rozwiązuje. Na chwilę obecną, z prezentacji, niewiele wynika poza tym że ktoś ogarnął OpenCV i zrobił h...we GUI. No i co z tego? Implementacja jest, a gdzie pomysł?

Reply to
heby

W/g gogole jesteś jedynym który używa tego słowa. Możesz podpowiedzieć, co oznacza?

Reply to
heby

Ojej, miałem nadzieję że to coś z gatunku:

"Szanowni rozmówcy, nie mam czasu niestety napisać dlaczego uważam inaczej, bo mleko mi kipi, przepraszam".

Obawiam się że napisałeś w tym wątku kilka postów i ani jeden z nich nie jest "intelektualny" ponieważ nie zawiera argumentacji. Jakiejkolwiek. Po prostu potrzebujesz przytulenia, razem z linkiem. Nie przytulam linków, wiec tego nie zrobie.

PS. Obejrzałem pozostałe filmy. Nie ma w nich *NIC* więcej. To tylko kiepskie rysowanie gerberów na obrazkach z popsutym GUI. 99% tej funkcjonalności dostaniesz w dowolnym board view. Do czasu aż pojawi się HUD do mikroskopu, to tylko taki fancy boardview bazujacy na chwilowej popularności wszelakich AI. Przeczytałem też sporo wyrazów i zdań na ich stronie. Nie widzę nic ponad.

Reply to
heby