Ile może brać minimalnie dysk twardy 2,5 cala?

Witam

Mam IBM 13GB i bierze on 500mA , jest to całkiem nieźle. Czy ktoś wie jakie są inne dyski co biorą jeszcz mniej niż 500mA? W sumie to przedłuża znacząco pracę laptopa, powiedzmy 400mA spowoduje 10% dłuższą pracę. Zna ktoś jakieś zestawienie? Znalazłem jedynie na stronie chipa ale spryciarze oczywiście nie podali który ile bierze prądu tylko temperaturę, w googlu też na razie nie widzę.

Reply to
szlovak

Słyszałem o dyskach Hitachi 4200rpm jako bardzo energooszczędnych. Nie weryfikowałem tych danych.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "szlovak" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:d6s9cd$nao$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam. Mam Samsunga 80GB. Pobiera z portu USB:

0.8A podczas rozruchu, poniżej 0.2A gdy tylko kręci talerzami poniżej 0.5A podczas odczytu lub zapisu (ruchy głowic).

Zmierzone amperomierzem wpiętym w zasilanie dysku.

pozdr. AdamG

Reply to
AG

A ile ma napisane nominalnego poboru?