IGBT prośba o poradę

Uszkodziła mi sie kuchenka indukcyjna, wywalił w niej wewnętrzny bezpiecznik. Jedyny podejrzany element to tranzystor FGA25N120 który przy pomiarze multimetrem zarówno na omach jak i na zakresie do sprawdzania spadku napięcia na półprzewodnikach pokazuje zero między emiterem a kolektorem. W swojej praktyce mam ładnych kilkanaście lat przerwy i nie miałem kontaktu z tranzystorami IGBT więc nie mam pewności czy taki pomiar jest obiektywny choć wydaje mi sie że ma zwarcie bez dwóch zdań. W obwodzie jego bramki żaden element nie jest widocznie uszkodzony a półprzewodniki bez wylutowywania nie wykazują zwarć. Czy słuszne jest moje podejrzenie dużego prawdopodobieństwa, że jedyną przyczyną awarii jest samoistne uszkodzenie tego tranzystora? Oczywiście obwód przez niego kluczowany jest również raczej w porządku.

Reply to
Padre

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:gllgkh$l7j$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Prawdopodobne.

Reply to
Desoft

Roznie. IGBT sie sprawdza podlaczajac 1 zasilacz do bramki i drugi zasilacz (z resystorem) do CE. Zwierasz bramke - ma nie przewodzic (w odwrotna strone moze dioda byc). Dajesz 10V na bramke - ma przewodzic.

Jak jest naprawde uszkodzony na zwarcie, to albo bramka odparowala albo padl od przepiecia na CE.

Reply to
Jerry1111