I2C High Speed - czy jakiś ARM to potrafi ?

High Speed czyli 1.7 lub 3.4MHz do czytania danych z przetwornika ADC. Niestety inna szyna nie wchodzi ze względu na ograniczenie połączeń. Mam 51 (to taki 8-bitowy uP jak ktoś nie wie) która to potrafi, ale wolałbym ARMa - najlepiej ARM9 lub wyższy z koprocesorem (VFP). Znacie coś takiego ? B.

Reply to
Blue

Znać nie znam, ale jeśli chip ma podzielnik do ustalania prędkości I2C można kombinować z podkręcaniem prędkości.

Reply to
Jan Kowalski

Niestety w tych ARMach, które przejrzałem tego nie ma (a 51 ma). Ale ARMów jest jak psów więc może ktoś zna takiego. B.

Użytkownik "Jan Kowalski" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h8qfn1$9qr$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
Blue

Sprawa podkręcania prędkości odpada, High Speed ma zupełnie inny interfejs sprzętowy....

Pozdrawiam MiSter

Reply to
MiSter

Blue pisze:

Jeżeli to ARM jest masterem (generuje zegar) - spróbuj napisać obsługę twojej magistrali I2C "na piechotę" sterując liniami I/O procesora w trybie PIO. Większość ARMów bez problemu wydoli taką transmisję. Lubisz ARM9 - no to pierwszy z brzegu AT91SAM9260. Za duży - to AT91SAM9261. Za wolny - to AT91SAM9G20. Wybór jest.

BTW: Też wolę ARMy niż '51.

Reply to
Adam Dybkowski

No tak, ale właśnie tego chciałem uniknąć. Jak to jest - produkuje się przetworniki z taką szybką szyną, a nie ma kontrolera na poziomie ARMa, który mógłby to odczytać. Np. NXP - Philips sam ten standard wymyślił, a ich I2C na ARMach pracuje tylko na 400kHz (fast speed). Chwilowo rozwiązałem ten problem inaczej: ADC -> I2C('51)->SPI->ARM

B.

Reply to
Blue

Blue pisze:

No to może od razu przejdź na przetwornik z magistralą SPI i problem zniknie. Jakoś o takich szybkich I2C dużo się nie słyszy i nie są specjalnie promowane. A SPI wszędzie da się doczepić i prawie zawsze ze sprzętowym wsparciem.

Reply to
Adam Dybkowski

Niestety nie mogę :(, I2C to tylko2 druty sygnałowe, a SPI aż 3 - komunikacja jest dwukierunkowa. Przetwornik jest na obracającym się miniaturowym obiekcie, a ja mam do dyspozycji tylko dwa druty na złączu obrotowym. B.

Reply to
Blue