HighCom ???

ale po niemiecku , a ostatni akapit przydałoby się zrozumieć bezbłędnie Włodek ;(

nie wiem, czy coś ci to wogóle da. Chodzi tu o modyfikację funkcjonującego układu HighCom by zredukować "pompowanie" sygnału i ogólnie poprawić dynamiczne zachowanie układu opartego na układzie scalonym Telefunkena U401BR. W cytowanym artykule (z 1982 roku) jest też napisane, że ten układ (U401BR) ma byc w tym względzie ulepszony. Twój problem "nie działania" tym sposobem nie zniknie. Jak układy trafił szlag, to raczej bieda, bo tych układów chyba nie znajdziesz (no może na ebay albo allegro), albo z jakiegoś starego, działającego systemu wyrżnąć. Nie wiem, czy się ten układ wogóle opłaci robić. Redukcja szumów jest podobna do Dolby C, a kasety nagrane systemem Dolby C można za to od biedy słuchać na odtwarzaczach bez Dolby, HighCom jest dość niestrawny bez dekodera. Bawiłem się tym kiedyś (w latach 80tych), ale wywaliłem to gdzieś do kąta. Nawet nie wiem, na jakim układzie to było. W każdym razie nie można było kupić układów HighComa luzem (tak, jak Dolby, trzeba było mieć na to licencję), ale były gotowe moduły Telefunkena na jakieś średnio drobne pieniądze (chyba coś koło 40DM za kanał).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

nie otwiera mi się....

podeślij treść akapitu na priv, przetłumaczę. Adres w stopce.

Reply to
Marek Lewandowski

problem bywszy u mnie

Lecim z tym koksem: Aha - nie bardzo wiem, o co w całości chodzi, zwłaszcza o jakie "Zaokrąglenia" i "przejścia", ale jak coś niejasne, to pytajcie, będę wnikał w ten artykuł...

Modyfikacja polega tymczasowo na dodaniu paru elementów do U401BR

W przyszłości przewiduje się zmianę układu U401BR (w sensie modyfikację scalaka).

Zmiana layoutu scalaka jest w opracowaniu, niezbędne modyfikacje w układzie aplikacyjnym będą bardzo niewielkie.

Na rys. 1 pokazany jest fragment kompletnego układu, na którym widać niezbędne poprawki

C21 i R6 należy wywalić

Obwód-z-dwiema-stałymi-czasowymi (zgaduję, że biega o człon PT2) poprawiający zanikanie stanów przejściowych składa się z R19, C24 i C7.

Od C24 zależy podwyższona wartość dłuższej stałej czasowej.

T2, T3, R23 i R24 robią źródło prądowe (dotychczas po chamsku realizowane na jednym oporniku R6)

///ale popalili miękko wchodzące przejście wynika z wartości R22 i C25 (o co chodzi to mnie bijcie)...

T1 i R21 zapewniają zawsze jednakowe wartości startowe dla (jakiegoś?) zaokrąglenia.

Rys. 2 pokazuje jak można to w praktyce zrobić przy pomocy płytki piggyback.

Reply to
Marek Lewandowski

no to spróbuj dorobić ten układ, jaki znalazłeś. Marek ci to przyzwoicie przetłumaczył. Jak będziesz miał jeszcze jakies pytania dot. języka, to wal, tylko odpowiedzieć mogę dopiero za 3 tygodnie. Jutro lecę do byłych przyjaciół zza Buga na roboty.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok