wl/wy zasilania przyciskiem microswitch

Witam!

Chcialbym zrealizowac taki ukladzik na bramkach w ktorym kazda 'szpilka' na wejsciu powodowala bedzie zmiane sygnalu na wyjsciu na przeciwny. Wymyslilem sobie ze w ten sposob moglbym zalaczac i wylaczac zasilanie za pomoca mikroswitcha i tranzystora.

we:

|------| |-------|

------| |--------------| |----------

wy:

|--------------------|

------| |-------------------

jak to zrealizowac ?

pozdr. LB

Reply to
drozdu

Dnia 10/13/2004 11:42 AM, Użytkownik drozdu napisał:

No to właśnie wymyśliłeś przerzutnik T :)

Nie ma sensu tego robić na bramkach tylko zastosować przerzutnik D połączyć wejście D z wyjściem ~Q i microswich przez układ RC na wejście zegara C, wyjście Q do sterowania tranzystora.

pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Poszperaj w przerzutnikach ... juz nie pamietam ktory do tego bedzie ;)

No i pamietaj zniwelowac drgania stykow, bo mozesz miec ladna kaszanke ..

pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Kugacz
Reply to
Marek Dzwonnik

Przede wszystkim poczytać:

Na 2 bramkach NAND zbudować przerzutnik RS, na pozostałych dwóch przerzutnik Schmidta (jak to się pisze, do diabła!), dodać dwa kondensatory i gotowe. Czyli jeden 7400 + kilka elementów biernych.

Dnia 10/13/2004 12:14 PM, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Zawsze można wyrzeźbić jeszcze na tranzystorach, opcja dla hardcorowców :)

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Dla hardcorowców to jest wersja na przekaźnikach :)

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Zapomniałeś o stabilizatorze 5V. I mamy gotowy wyłącznik wielkości pudełka zapałek, który stale pobiera kilka mA :)

Są fajne elementy typu "tiny gate", pojedyncze bramki, przerzutniki, itp. w miniaturowych obudowach. Kiedyś tego szukałem, oczywiście nie do kupienia. Nie pozostaje nic innego, jak wziąć jakiegoś małego Atmela :)

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

No dobra, zależy pod jakie kategorie to przypisać :)

proponuję wersję:

a) przekaźnikową - dla hardcorowców b) tranzystorową - dla rzeźbiarzy

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

A co - nie ma 74C00? ;-P

Mi się udało kupić przerzutniki Schmidta w obudowie SOT23 - TC7S14F

Jasssne... ;-P

Dnia 10/13/2004 12:49 PM, Użytkownik Paweł Paroń napisał:

W TI można dostać jako próbki.

A masz Atmela w obudowie SOT-23? ;)

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz
Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia 10/13/2004 1:14 PM, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Właśnie pod tym kątem to napisałem :) Ja już mam te PICki i się nimi bawiłem jak pisałem wsparcie do mojego programatorka. Ogólnie fajna pchła :)

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

AFAIR w zaleznosci od wersji moze tam byc nawet ADC :-)

Reply to
jerry1111