High-tech za żelazną kurtyną

kilka miesięcy temu ukazały się drukiem materiały z konferencji z 2015 "High-tech za żelazną kurtyną. Elektronika, komputery i systemy sterowania w PRL".

tutaj jest link:

a tutaj pdf ze spisem treści:
może kogoś zainteresuje, moim zdaniem warto przeczytać.

Jeśli juz było to przepraszam, ale przestałem tu zaglądać kilka lat temu i nie jestem na bieżąco.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Powitanko,

Wielkie Nieba, Andrzej powrócił po latach, jako ten syn marnotrawny;-) Może jeszcze Marek Dzwonnik wróci... A książka może być ciekawa.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

się na wigilię dinozaury pobudziły :)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
andrzej.kamieniecki

Ciekawe... i do kupienia za 42-50 zł, niedrogo.

Jakby jeszcze było dostępne jako ebook (epub, mobi), to bym od razu kupił, bo od jakiegoś czasu wszystko czytam na Kindlu (tak mi wygodniej)... ale chyba nie ma :(

Reply to
Adam Wysocki

Po wejściu na drugi link z przekierowania z Ceneo z ceny 50 zł robi się

37,75 zł:

Adam Wysocki

"Informujemy, że ze względu na tytuł "High-Tech za żelazną kurtyną. Elektronika, komputery i systemy sterowania w PRL" paczka może zostać wysłana w czasie do 7 dni [...]"

W sensie że tytuł się nie podoba? No ładnie...

Reply to
Sebastian Biały

Reply to
Atlantis

Bardzo dobra książka, warta polecenia. Sama konferencja zresztą też była niezwykle interesującym wydarzeniem. Katowickie Muzeum Komputerów i Informatyki udostępniło nawet trochę działającego sprzętu, dzięki czemu miałem okazję przypomnieć sobie BASIC-a na Meritum. ;)

Reply to
Atlantis

Hint: użyłeś zwrot PRL.

Reply to
Marek

Na oruginalnych częściach jeszcze działające?

Reply to
Marek

Myślę, że mógłby być z tym problem. Tam mogły być zastosowane układy które z zasady mają dość ograniczoną trwałość (jedne z pierwszych MOSów). Czy były? Tego nie wiem.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

No bo tak.mnie naszła ciekawość. Ostatnio w ramach oszczędności zamiast nowego PC kupiłem 8 letnią płytę, leżak magazynowy i w podobnym wieku xeon do niej. Ile to jeszcze pochodzi?

Reply to
Marek

Mam Atoma na płycie MicroATX (D945GCLF) kupowanego jakieś prawie 10 lat temu. Tanie to było nawet wtedy. Pracuje 24h/dobę od tych 10 lat. Obecnie zasila ją 3-ci zasilacz, dwa poprzednie poszły z dymem. Brak oznak zużycia. To nie sprzet serwerowy, zwykły konsumencki. Z drugiej strony niektóre płyty AsRock z tamtego okresu psuły się od patrzenia, kondensatory ze wstydu popuszczały elektrolit.

Wiele więc zależy od tego kto to wyprodukowal i czy przyoszczędził $0.50 na marce kondensatorów.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2017-12-14 o 22:22, Marek pisze:

Nie wiem co kupiłeś, ale widziałem "leżaki magazynowe" płyt o istnieniu których ich "producent" nic nie wie. I nie, to nie byłe OEMy. Ordynarne podróby w ogóle nie wyglądające nawet w przybliżeniu podobnie jak płyty producenta opisanego na płycie. Oby tak nie było, ale biorąc pod uwagę, że "normalne" płyty różnych producentów potrafiły pracować od kilku miesięcy aż do znudzenia to mogę sobie wróżyć... Jeżeli to prawdziwy Asus na Rubyconach, szczególnie z lepszych serii, to nie widzę problemu. Oczywiście pod warunkiem dołączenia np przyzwoitego zasilacza i takie tam różne... A "leżaki magazynowe" to po prostu płyty wyciągane z utylizowanych komputerów i trochę odczyszczone. Nie zdziw się jak będziesz miał tam np BIOS z 2014 roku ;)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

wygląda na nową i oryginalną.

był starszy, chyba z 2010, wygrałem najnowszy.

Reply to
Marek