Gniazda antenowe końcowe STA/TV/R - symetryczne ?

Czy standardowe końcowe gniazda antenowe SAT/TV/R są symetryczne ? Mówiąc inaczej, czy można zrobić przedłużacz kabla RF zasilając jedno z gniazd od strony pokoju i doprowadzić go do drugiego, identycznego gniazda w innym pomieszczeniu ?

Mam pociagnięty kabel koncentryczny parter - piętro, póki co kabele w puszkach z zaślepkami. Na parterze będzie doprowadzona kablówka, na piętrze stary TV który zamierzam zasilić z parteru po RF. Żeby jakoś to wyglądało chciałbym zastosować osprzęt gniazd od producenta (parter ELDA Forum, piętro Kontakt-Simon Classic).

Do gniazda antenowego na parterze doprowadzę RF (czyli w odwrotną stronę niż zazwyczaj) i podłączę przez identyczne gniazdo sygnał na piętrze do odbiornika . Jeżeli się nie mylę w gniazdach są filtry g/dolnoprzepustowe, jeżeli są symetryczne powinno moim zdaniem powinno działać. Nie mam tylko pojęcia czy filtry tam stosowane są rzeczywiście symetryczne - informacje na stronach producentów sa szczątkowe...

TomekD

Reply to
TomekD

Nie wiem co rozumiesz przez symetryczność filtra, ale chyba kumam o co Ci chodzi. Od biedy będzie działało, ale bardzo "od biedy" :-). Pamiętaj żeby kanał, który wpuścisz nie pokrywał się z używanym w sieci. Najlepiej żeby były wolne chociaż po dwa z góry i z dołu, bo prawdopodobnie zastosujesz dwuwstęgowy modulator. I jeszcze jedno: sygnał będzie mocno tłumiony, ponieważ sumujesz tłumienia obu gniazd. Na dodatek "Twój" sygnał wejdzie w sieć i może się zdarzyć, że podczas pomiarów zostaniesz "namierzony" i odpięty przez operatora. Miałem takiego klienta ;-). Wypiąłem go, a on zdziwiony...

Reply to
Robert_J

A gdzie Ty wyczytałeś że on będzie mieszał swoje RF z sygnałem kablówki?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "TomekD" <td1pom1n snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ghror7$vms$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Stary ma mieć sygnał z magnetowidu, czy innego modulatora, a kablówki ma nie mieć ?

Czy rozgałęzić kablówke na 2 punkty nie wystarczy? musi być RF domieszane do kablówki?

Poproszę o producenta wnętrzności gniazda, a nie montowni środka z obudową.

Włodek

P.S. zwiedzenie strony www firmy dipol zalecam

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Chyba napisałem trochę niejasno. Nie mam zamiaru robić konkurencji kablówce i wpuszczać swojego sygnału w ich sieć kablową !

Na parterze mam:

- gniazdo #1 - kabelek z kablówki

- gniazdo #2 - mój własny samorządny i niezależny kabelek który biegnie tylko i wyłącznie na pietro do gniazda #3... na piętrze:

- gniazdo #3 - tutaj idzie kabelek z gniazda #2

Na parterze do gniazda #1 podłączony będzie dekoder TV cyfowej, ma on przejście sygnału RF dalej. Ten sygnał RF chcę w prowadzić do gniazda #2 i odebrać w gnieździe #3 (tam stoi stary telewizorek RF only a obok radio). Tak więc gniazdo #2 będzie pracować 'w odwrotną stronę' - nie wiem czy to będzie działać !? Filtr jest symetryczny jeżeli po zamianie wejścia i wyjścia działa tak samo (tak mi się wydaje, nieużywana wiedza niestety paruje).

Znam stronę Ditela, ale wszystkie gniazda mam w ramkach systemowych osprzętu elektrycznego, więc aby to jakoś wyglądało muszę użyć wyposażenia producenta (ELDA i KONTAKT). Myślałem aby użyć gniazd końcowych ale z ich doborem mam problem. W piątek jak odpytałem pomoc techniczną obu firm o karty katalogowe gniazd R/TV/SAT to dostałem na maila katalogi handlowe :-( Dzisiaj w markecie podpatrzyłem że w gniazadach KONTAKT wkład gniazda SAT/R/TV ma stiker z

więc tutaj już coś mogę kombinować.

TomekD

Reply to
TomekD

Użytkownik "TomekD" <td1pom1n snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ghror7$vms$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Możesz użyć gniazd pracujących "w drugą stronę". Tak jak już wcześniej pisali inni Grupowicze, musisz określić typ gniazda montowany przez producentów osprzętu i sprawdzić czy dwa giazda połączone w kaskdzie nie wprowadzą zbyt dużego tłumienia.

Reply to
yabba

"Mam pociagnięty kabel koncentryczny parter - piętro, póki co kabele w puszkach z zaślepkami. Na parterze będzie doprowadzona kablówka, na piętrze stary TV który zamierzam zasilić z parteru po RF. Do gniazda antenowego na parterze doprowadzę RF (czyli w odwrotną stronę niż zazwyczaj) i podłączę przez identyczne gniazdo sygnał na piętrze do odbiornika "

Stąd.

Reply to
Robert_J

Nigdzie tam nie ma napisane że będzie mieszał kablówkę :-) On pisał tylko o kablach koncentrycznych i gniazdkach.

Reply to
Pszemol