Dziala TV kupiony u nas w Niemczech? Lacze antenowe w Niemczech ?

Witajcie

Moj miesieczny wyjazd do Niemiec wiaze sie z koniecznoscia zabrania przeze mnie telewizora. Mam w zwiazku z tym 2 pytania.

1) slyszalem ze sa jakies problemy podczas podlaczenia telewizora w Niemczech, nie wiem czy chodzi o fonie czy o cos innego bo sie na tym kompletnie nie znam ale wiazac sie to ma z innya od polskiego charakterystyka laczy czy odbiornikow nie wiem dokladnie....czy ktos moglby to potwierdzic albo zaprzeczyc ? TV mam kupiony co prawda 7 lat temu ale ladny SONY 14 calowy Trinitron.

2) czy podlalaczajac telewizor do gniazdka antenowego albo bez gniazdka ustawiajac antene na odbiorniku TV uda sie odebrac jakiekolwiek kanaly na telewizji niemieckiej, czy oni juz tylko maja taleze i kablowki ?

wielkie dzieki euro

Reply to
euro

nie wiem, jak w tym Sony, ale w Niemczech jest odstęp fonii 5.5MHz, a w Polsce był 6.5 i chyba jeszcze jest. Więc możesz mieć problem.

a to zależy gdzie. W Berlinie i okolicach przez antenę jest system cyfrowy, więc telewizorem analogowym nic nie odbierzesz. W innych okolicach niektóre programy są nadawane jeszcze analogowo i cyfrowo, na większości obszaru Niemiec masz analogowy system (CCIR + PAL)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Piotr Wyderski

Sat, 15 Nov 2003 20:06:19 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "euro" snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

AFAIK w Sony (przynajmniej w tych starszych) jest pod klapka przycisk umozliwiajacy zmiane systemu fonii. Moze masz tam przycisk np. "system" albo cos takiego. W kazdym razie przy naciskaniu pojawiaja sie na ekranie napisy: "system D/K", "system B/G", "system M", "system I". Masz cos takiego ? To nie masz problemu - naciskasz i przestawiasz.

Reply to
BLE_Maciek

nie miałeś na myśli. Zależy kiedy odbierałeś. Telewizja cyfrowa zaczęła się oficjalnie w sierpniu 2002 ograniczeniem TV analogowej (wyłączono część prywatnych stacji). W kwietniu 2003 wyłączono ostatni nadajnik analogowy ARD, ZDF, SFB, ORB) i jest już tylko cyfrowo chyba 20 programów. W kablu masz 30-35 programów (zależy od dzielnicy) analogowych i jakąś setkę cyfrowych, z czego ponad połowa płatne.

Za 100 eurodolców można jednak kupić odbiornik DVB, nie wiem tylko, czy na miesiąc się opłaca.

Waldek, Berlin

Reply to
Waldemar Krzok

żadnej michy. Ten sam VHF/UHF Nadają na kanałach 5-12 oraz 21, 27 i coś wyżej. Możesz używać albo zwykłej yagi, albo, jak jesteś blisko nadajnika, wystarczy teleskopowa.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

AFAIK co to ?

niestety nie mam pod klapka nic takiego do zmiany foni. Z pilota jak i z klawiszy odbudowy moge zmieniac jedynie kolor, ostrosc i cos tam jeszcze z obrazem ale nic z dzwiekiem. Model mojego TV to KV-M2151K

wiesz, wczytujac sie w dane techniczne zamieszczone w instrukcji, jest w tabeli wyszczegolnione cos takiego:

System TV : B/G, D/K

Zakres kanalow: B/G E2-E21 E21-E69

D/K: R1-R12 R21-R669

Ciekawy jestem czy to wystarczy aby w ciemno brac TV ? Ja jade w rejon Frankfiurtu nad Menem, a wiec nie w okolice Berlina

dzieki i pozdrawiam euro

Reply to
euro

Mon, 17 Nov 2003 15:30:30 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "euro" snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

As Far As I Know - "z tego co wiem".

To znaczy ze dziala w dwoch systemach dzwiekowych - D/K czyli 6,5 MHz

- taki jak u nas w kraju i B/G (chyba 5,5MHz). Nie wiem jaka podnosna fonii obowiazuje w Niemczech, ale stawiam ze B/G... eeee przypomnialem sobie o jednej fajnej stronce -

:-)

Popatrz:

Pisza tam ze w Niemczech jest B/G a wiec telewizor bedzie dzialac.

Musisz tylko zobaczyc w instrukcji jak wybiera sie system dzwieku w Twoim telewizorze - moze jakis przelacznik z tylu / specjalna kombinacja przyciskow / jakis przycisk / automatycznie ?

Reply to
BLE_Maciek

wielkie dzieki, znaczy ze moj TV bedzie odbieral niemiecka TV oczywistcie pytanie tylko ile kanalow z niemieckiej zbiorczej.

obrocilem go upside down i nie widze tam niestety zadnego przelacznika fonii, w instukcji o tym ani mru mru. Stad wychodze z zalozenia ze jest to przelaczanie automatyczne, w koncu SONY to dobra firma.

pozdrawiam

euro

Reply to
euro

euro:

a to zależy od tego, czy to "prawdziwa" antena zbiorcza, czy kabel. Jak kabel, to czy kanały "wykastrowane", czy nie. W sumie powinno być przynajmniej 6-10 programów. Jak pełny kabel to ok. 30.

pożyjesz, uwidzisz.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok