Gąbka do czyszczenia lutownicy - z czego to jest zrobi

Czym jest ten magiczny materiał? Mi narazie wystarczają zwykłe husteczki higieniczne. Czyszczą całkiem dobrze, są gładkie i nie ścierają grotu.

Reply to
El_Kadafi

z wiskozy - acha bo dla spotkalem sie juz z tym ze sa osoby ktore tego nie robia - gabke zwilzamy woda - nie ma byc mokra ale wilgotna (jak bedzie mokra to niepotrzebnie bedzie "studzic" lutownice)

Reply to
PAndy

Dziękuję za info. Mam taką do mycia samochodu, wielgachna jest. Kurde, na alledrogo i w sklepach wołają za jej maluteńki kawałek 3-7zł a ja mam wielkiego kulfona ze stacji benzynowej za 4zł. Złodziejstwo.

Reply to
El_Kadafi

raczej inny target... i dlatego drozsza ;), gabki do czyszczenia lutownic moga byc nasaczone lekko, slabym roztworem np salmiaku (ale to moja spekulacja) - a ta gabka do samochodu - jestes pewien ze to z wiskozy a nie jakiegos poliuretanu?

Reply to
PAndy

Kiedyś napatoczyłem się na zmywaki kuchenne zrobione własnie z tego materiału. Niestety nie wiem gdzie były kupowane, ani nie znam ceny.

Reply to
Piotr "Pitlab" Laskowski

Bywają w każdym hipermarkecie, zawsze jak mi sie kończą to trafiam na nowe:) Tylko z reguły z szorstkim spodem który sie daje łatwo oderwać.

Reply to
Padre

Piotr "Pitlab" Laskowski pisze:

Ostatnio żona kupiła w Biedronce, i nie jest z wiskozy, a z celulozy, lub raczej z dodatkiem celulozy. Od zwykłej różni ją to, że dopiero po zmoczeniu jest miękka.

Reply to
RD

A wiskoza to nie jest celuloza?

PAndy

PAndy pisze:

Nie, wiskoza to roztwór celulozy :}. A tak poważnie, to chodziło mi o to, że należy szukać gąbki z celulozą, lub gąbki celulozowej w sklepach typu biedronka.

Reply to
RD

czyli jak rozumiem gabka z wiskozy nie moze a byc a uzycie nazwy gabka z wiskozy na gabke wykonana w procesie z uzyciem wiskozy jest bledne?

Reply to
PAndy

Ten magiczny material to gombka i trzeba go nawilzac woda

Reply to
news

Hm, gorzej - ona naprawde jest zrobiona "z wiskozy" :-)

wiskoza to celuloza rozpuszczona w NaOH i potraktowana CS2 - czyli jako taka jest plynna, potem sie to przepuszcza przez roztowr kwasu ktory neutralizuje NaOH i mamy wlokno wiskozowe lub celofan (czyli celuloze tak czy siak) PS a w sklepach sprzedaja to pod nazwa gabka wiskozowa np jako zmywaki do naczyn.

Reply to
PAndy

No i wlasnie zrobiona wprost z wiskozy :-) Natomiast przy pomocy form, pomp, reaktorow i czego tam jeszcze :-)

Ewentualnie zrobiona z celulozy przy uzyciu trzech chemikaliow.