frezy do PCB

Czy tego typu frez:

żyty w Dremelu z taką przystawką do Dremela:
łby się do cięcia laminatu i nie złamałby się przy pierwszej lepszej okazji??? Posiadam Dremela z tą przystawką(przekształcającą go w frezarkę górnowrzecionową) i zakup frezu mógłby skutecznie rozwiązać problemy z cięciem laminatu ale, że frez troszkę kosztuje to wolałbym wiedzieć czy ma to sens.

Reply to
badworm

badworm napisał(a):

Posiadam, zbiera to laminat (tak FR4 jak i fenylopapierowy) rewelacyjnie, aczkolwiek musialbys zrobic jakis "stolik" do kompletu, z prowadnicami do plytek, bo sama natura frezowania czyms krecacym sie powoduje, ze nijak nie da sie tym zrobic z reki prostego odcinka - albo zrobisz luk, albo bedziesz walczyl z silami natury aby zrobic prosta linie z czego uzyskasz wykres ekg zamiast prostej linii ciecia.

Reply to
BartekK

Te tarcze tez od nich kupilem - i tez sa rewelacyjne, tna laminat tak jakby cielo goracym nozem styropian. I sa totalnie odporne na takie boczne dziwne ruchy - sa po prostu bardzo elastyczne. Teoretycznie mozna by nawet na 45st zgiac i nie zlamie sie, tylko nie wiem czy sie nie odksztalci. I to jest tez najwiekszy minus tych tarcz - jada gdzie chca. nawet przy zamontowaniu napedu na stale, i plytce prowadzonej po prowadnicach - tarcza sie potrafi wygiac w bok na przestrzeni kilku cm ciecia, bo cos jej sie tak akurat podoba ciac bardziej w prawo lub w lewo... Jedyne wyjscie to ciac "czolem" tarczy, tak ze material przechodzi tuz przy osi tarczy, ale z tym jest wielki problem zeby tak tarczke zamontowac...

Reply to
BartekK

Dnia Mon, 19 Mar 2007 21:51:13 +0100, BartekK napisał(a):

Zrobiłbym podobnie jak postąpiłem frezując rowek w sklejce 10mm frezem, który dostałem w komplecie razem z tą nasadką: laminat na stole(grubszej płyxie), na nim z góry listwa równoległa do linii cięcia i całość skręcona ściskami - w ten sposób opierając nasadkę o listwę mam prowadzenie freza po prostej. W przypadku sklejki wyszło to całkiem fajnie, szczególnie jak na pierwsze w życiu frezowanie :)

Reply to
badworm

Dnia Mon, 19 Mar 2007 21:12:11 +0100, lwh napisał(a):

Nie ma problemu, mogę i 3mm kupić - i tak będę miał mniejszą stratę materiału niż przy cięciu nożycami do blachy.

Najwyraźniej frezarki LPKF o tym nie wiedzą a krawędź płytek wycinanych nimi jest całkiem ładna :P

Reply to
badworm

Dnia Mon, 19 Mar 2007 21:33:26 +0100, Jarek P. napisał(a):

Ale tarczę ciężej będzie po prostej prowadzić :( Mam dwa rodzaje tarcz do Dremela(te większe czarne i mniejsze cienkie, brązowe) ale w sytuacji, gdy tnie się z ręki to tak sobie to wychodzi. Spieszyć mi się nie będzie - nawet jeśli czas na przecięcie frezem będzie dłuższy niż czas potrzebny na przecięcie nożycami do blachy i obrobienie krawędzi(tarnik, drobny pilnik lub papier ścierny) to i tak wyjdę na tym lepiej bo będę mógł dawać mniejszy margines i ładniej to będzie wyglądać.

Reply to
badworm

Przypomnę, że używam małej piły tarczowej Donau do cięcia płytek. Tarcza HSS 50 mm. Tarcza "diamentowa" paliła płytki.

Dnia Tue, 20 Mar 2007 01:30:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ostatnio wstępnego podziału arkusza na płytki dokonywałem taką tarczą:

całkiem nieźle, szczególnie na mokro choć należy oczywiście przecinać materiał a nie nacinać go i zagłębiać się co chwilę. Podejrzewam, że taką tarczką:
ż by dało się ciąć ale ona ma grubość 0,8mm więc ryzyko złamania większe.

Reply to
badworm

Dnia Tue, 20 Mar 2007 11:04:44 +0100, Jarek P. napisał(a):

Którą przystawkę masz na myśli?

badworm
Reply to
Robgold" <robgold NO