elektronika w polsce usycha

Powitanko,

Niedawno bylem na seminarium Xilinxa. Spora sala pelna, pogadalem troche z ludzmi, wszyscy cos jednak produkuja, firma, ktora te kosci sprzedaje tez nie bankrutuje. Ja mimo braku wyksztalcenia w tym kierunku, (odpukac) na brak roboty nie narzekam. Wiec IMHO elektronika w Polsce nie usycha. Chinczyk zrobi za miske ryzu wagon DVD, ale nie zrobi jednego sterownika czegostam.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

MJM napisał(a):

To słabo patrzysz. No chyba, że projekt SDR albo dyskusje o FPGA (a to tylko pierwsze, które przyszły mi do głowy) są dla Ciebie nudne i nie na czasie.

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

MJM snipped-for-privacy@spam.spam.pl> napisał(a):

Troszke przesadziłeś :) . Odpukać - jest dobrze.

Co do drupy pl.misc.elektronika to wydaje mi się, że grupa faktycznie lekko straciła rozmach. Biorąc pod uwage, że mamy sezon wakacyjny i większosć studentów szoruje gary w Irlandii to i tak jest nieźle. A propop studentów, wydaje mi się, że "wyjadacze" z grupy skutecznie zniechęcili ich do zamieszczania tu postów. Jak już sie trafi odważny, i zada pytanie w temacie elektronika, to bardzo często szanowni koledzy zbesztają nieboraka za brak elementarnej wiedzy. Chyba nie tędy droga. Czasem człowiekowi zapada klapka w mózgu i nie ruszy dalej bez podpowiedzi czy chociaż innego spojrzenia na temat. I nie chodzi mi tutaj o prośby w sprawie "rozwiązania zadań bo jutro zaliczenie".

Piotr

Reply to
Piotr Nowakowski

Pojechali się dowartościować. W naszym kraju przecież za mało zarabiają.

Reply to
TJE

To już inna historia. Chyba tylko wrodzone lenistwo i wygodnictwo trzymam mnie w Polsce. Skoro już jesteśmy przy tym temacie - jak szukać takiej pracy? Przez internet? Przez agencje pośrednictwa? Przez "wujka cioci z trzeciego małżeństwa od strony prababci"? No i wizja "nie trafienia" z firmą też mi sie nie uśmiecha.

W Polsce nie jest źle, pieniądze - hmm - mi pewnie i tak zawsze bedzie za mało :) . Jedyny problem jaki widze w mojej pracy to brak planu co firma chce osiagnąć. Często "rdzewieje" nie robiąc nic nowego, nie rozwijając się w kierunku nowych procesorów, embedded Linuxa czy mobilnego Windowsa. To troszke dołujące, i w takich chwilach tłucze się po głowie chęć wyjazdu.

Do tych co juz pojechali: Jak znaleźliście prace w branży ?

Piotr

Reply to
Piotr Nowakowski
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Nudni zazwyczaj sa ludzie narzekajacy na nude... jak Ci nudno zrob pare pajacykow...

Reply to
PAndy

Tylko wez pod uwage ze to jest CERN. O ile pamietam to CERN musi zatrudniac ludzi z roznych krajow proporcjonalnie do kwot ktore owe kraje placa na CERN :-)

Nastepna podobna praca bedzie w ITER - uczcie sie angielskiego dobrze i francuskiego w stopniu podstawowym :-)

My po prostu _dobrze_ radzimy :-)

Ale akurat ze studentami bywa zazwyczaj odwrotnie, choc wyjatkowo nie na tej grupie. "Ludzie, rozwiazcie mi tych 10 zadan/zrobcie za mnie projekt".

Zreszta dobrze byloby gdyby studenci od razu napisali ze to projekt i ma sie zakonczyc na etapie papieru/obliczen/symulacji.

jest sporo podobnych instytucji

nie dotyczy to studentow.. ostatnio obserwujemy tutaj prawdziwa lawine studentow z PL.. Pracuje tutaj juz podobnoc ok 300 Polakow, jak zaczynalem 3 lata temu to bylo troche ponad 160 daje to ok 10%, milo ze PL placi chyba 3 czy 5% do budzetu CERNu

dokladnie, warto zakrecic sie w tym celu kolo IPJ, PW,FUW, ostatnio rozmawialem z szefem IPJ - szukaja elektronikow i fizykow wlasnie do zabawy z ITR, na miejscu, w PL. praca ciekawa, tylko zarobki kiepskie, no ale troche to rekompensuja czeste wyjazdy (podreperowywuja budzet) i spora szansa pozostania na dluzej za granica.. Mozna tez startowac bezposrednio do ITER, beda pewnie prowadzic rekrutacje. Sporo ludzi z CERNu chce tam sie przeniesc..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
identyfikator: 20040501

To niech napisze ze to do nauki.

Poza tym dobrze radzimy, po co ma sie uczyc takich rzeczy, ile na tym zarobi jesli to kosztuje 10 zl gotowe? Lepiej niech sie uczy gary zmywac - wiecej zarobi :-)

Greg(G.Kasprowicz