dwa atmelki z jednego kwarca

Mam pytanie, bo robię układzik na 89c2051 - mają być dwa koło siebie - robią to samo każdy osobno. Dać każdemu po kwarcu czy podpiąć jakoś pod jeden?

Mirek.

Reply to
Mirek
Patryk Sielski

Patryk Sielski napisał(a): .

No dokładnie: pierwszy z kwarcem drugi bez.

Mirek.

Reply to
Mirek
Reply to
Patryk Sielski

Witam,

Dnia 12.11.06 (niedziela), 'Patryk Sielski' napisał(a):

W opisie "Oscillator Characteristics", oraz mówią o tym pierwsze parametry podane w tabeli "DC Charactericstics".

Wg mnie, ze względu na rozrzuty parametrów może się tak zdarzyć - w jednym uC w genratorze ustali się odpowiednia amplitutda (warunek amplitudy, by drgania nie zgasły), zaś dla drugiego poziomy te mogą okazać się nie wystarczające. Stąd w tabeli podaje się minimalne i maksymalne poziomy Vil i Vih, które gwarantują przełączenie. Można też kombinować z kondensatorem i dzielnikiem rezystorowym...

Wszystko zależy od tego, czy to ma być zabawka do mrugania diodami, czy poważniejszy układ. Sądząc po problemach, to raczej to pierwsze... ;)

Reply to
Dykus
Reply to
Patryk Sielski

Mozesz spokojnie podpiac pod jeden przez jakies 100p ale nie bedzie to zbyt stabilne w prostych systemach sprawdza sie ale juz w bardziej skomplikowanych lepiej nie experymentowac.

Reply to
PPC

Dykus napisał(a):

To będzie sterownik silników krokowych, po dwa na kostkę. Nic się nie stanie jak raz na rok się zatrzyma. Problem jes banalny - właściwie wogóle go nie ma - będzie działać na jednym to dobrze, a jak nie to zainwestuję 1,5 zł i dołożę drugi ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

Moze sie okazac ze bedzie sie zatrzymywal raz na 2 dni wiec lepiej dac ten dodatkowy kwarc.

Reply to
PPC

PPC napisał(a):

No nie jestem taki pewien - obawiam się o interferencje.

Mirek.

Reply to
Mirek

Witam,

Dnia 12.11.06 (niedziela), 'Patryk Sielski' napisał(a):

Ja tam angielskiego nie znam, ale na mój gust to tu:

Z "Oscillator Characteristics": There are no requirements on the duty cycle of the external clock signal, (...) but minimum and maxi-mum voltage high and low time specifications must be observed. ^^^ (w oznaczonym miejscu wg mnie powinien być przecinek:)

Z tabeli "DC Charactericstics" dla wejść: V IL Input Low-voltage -0.5 0.2 Vcc - 0.1 V V IH1 Input High-voltage (XTAL1, RST) 0.7 Vcc Vcc + 0.5 V

Ja tam kieruje się tylko PDFką do uC. Typowo na schematach układ oscylatora to bramka NAND Schmitta. Jak jest na prawdę - nie wiem. No i pytanie, czy to jest CMOS, tzn. czy przełączanie następuje równo przy

0.5*Vcc...

Oczywiście, rób jak chcesz. Nie ma sensu się kłócić. Zapewne działać będzie. :)

Reply to
Dykus