DS18B20+TWI w ATMega?

Witam wszystkich Mam takie proste może pytanie, ale nie wiem czemu nie znalazłem odpowiedzi na nie w GOOGLACH. Chciałbym do mikrokontrolera ATMEGA podłączyć termometr cyfrowy DS18B20 wykorzystując interfejs TWI. Wiem jak to zrobić z RSem, ale mam już te porty zajęte. Z dokumentacji wynika, że wystarczy podłączyć dwa rezystorki podciągające do SCL i SDA. W przypadku termometru wyjście SCL nie było by chyba wykorzystywane, ale czy da się to jakoś zgrać ze sobą? Czy jest gdzieś w sieci schemat i przykładowy program w C dla tej konfiguracji? Pare programów widziałem w BASCOMIE (ale chyba bez TWI), ale wole C. Czy jednocześnie dało by się podłączyć do tych samych linii oprócz termometrów inny mikrokontroler (jako slave).

Inne pytanie nie związane z tematem wątku. Po co stosuje się kombinację kondensatorów (elektrolit+ceramiczny) "w zasilaczu" urządzonek po np.

7805? Nie wystarczą 100nF przy masie układów + elektrolit przy zasilaniu? Przykład jest tu:

Pozdrawiam

Reply to
Michał Paskowski

Michał Paskowski napisał(a):

Widziałem tutaj

bibliotekę to komunikacji, tylko nie wiem czy samego DS18B20 czy całej szyny. Był kod do rozpoznawania liczby termometrów, ściąganie nr seryjnych itp.

Reply to
Filip Ozimek

Filip Ozimek napisał(a):

Tak, juz wcześniej tam zaglądałem, ale tam są zrobione na UARTa z tego co udało mi się z kodu wyczytać :/

Pozdrawiam

Reply to
Michał Paskowski

PeCe napisał(a):

Tak wiem czym to się różni mniej więcej. Liczyłem jednak na jakiś myk, który pozwoli wykorzystać sprzętowe buforowanie i kolejkowanie bitów. Prawdopodobnie zdecyduję się jednak na magistralę i2c, ze względu właśnie na wspomaganie sprzętowe. Chce do niej podłączyć termometry i w przyszłości inny mikrokontroler. Tak chyba będzie najłatwiej. Jako termometr i2c wybrałem na razie DS1621, ale jest dwa razy droższy od DS18B20 :/ Coś za coś.

Pozdrawiam

Reply to
Michał Paskowski

Michał Paskowski napisał(a):

Ten

jest, bo po RSie przysyła dane do komputera :-)

Reply to
Filip Ozimek