Dławik do przetwornicy 33u 5A 260kHz

Witam Zamierzam zrobić zasilacz na scalaku LM2678. Potrzebuję dławika o indukcyjności około 33uH i prądzie min. 5A. Przetwornica pracuje na wysokiej częstotliwości - 260kHz i byle dławik nie daje rady. Próbowałem na dławiku wyjściowym od zasilacza PC-ATX, ale raczej się nie nadaje. Tzn. przeprowadzałem testy i nie mogę uzyskać dużego prądu przy wysokim napięciu (np. 4A 20V)

Ma ktoś jakieś pomysły?

Reply to
EM

Owszem - nawinąć taśmą miedzianą na rdzeniu E25 lub E32. Taśmą, bo częstotliwość dość wysoka i zjawisko naskórkowości ma znaczenie a prąd dość duży wychodzi, niestety.

Na E25 ze szczeliną 1 mm (czyli, jeśli robisz na wszystkich 'nogach', to 0.5 mm) wychodzi 20 zwojów. Na E32 z taką samą szczeliną 16 zwojów.

Dnia 2004-07-08 14:57, Użytkownik EM napisał:

Proponuje zakupić w firmie Telzam z Zambrowa dławik o symbolu "D-161"

Adam Górski

Reply to
Górski Adam

[...]

Mają tak porabaną stronę, że szkoda gadać - ich wyszukiwarka nie odnajduje nic na temat 'D-161'.

Dnia 2004-07-08 15:20, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Bo to jest dławik projektowany na specjalne zamówienie do zasilacza na LM2678 - 5A. Prosze zadzwonić i zapytać.

Adam Górski

Reply to
Górski Adam
[...]

Nie prościej _tutaj_ podać cenę?

Dnia 2004-07-08 16:30, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Ja kupuje duże ilości po cenie hurtowej - _nie_znam_ ceny detal.

Adam

Reply to
Górski Adam

w gammie maja troche dlawikow firmy pulse...moze da rade cos dobrac.. a cena ponizej 10zl pewnie..kiedys pytalem o 47uH/3A, i chcieli 6zl..

Reply to
greg