diody o malym spadku i pradzie >2A

Jakie są dostępne diody o jak najniższym spadku napięcia i maksymalnym prądzie około 2A? Czy jeszcze produkuje się diody germanowe i można je kupić w sklepach? Potrzebuję takich diod do równoległego połączenia trzech baterii akumulatorków ni-mh, chyba, że ktoś ma inny pomysł jak to zrobić.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

1N5820

Tyle, że łatwiej kupic na Allegro 100 szt:

niż trafić w sklepie pojedyncze :-(

E tam, zobacz (mam nadzieję że linku nie potnie):

A jak nie ta konkretna to się jeszcze kilkanaście innych o podobnych parametrach znajdzie.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Ale przy prądzie 2A Vf=0,4V, to trochę dużo, chyba więcej niż miały diody germanowe?

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Jasne. Tylko najniższa ilość 5 sztuk, po dodaniu kosztów przesyłki wyjdzie niewiele taniej niż z Allegro za 100 sztuk ;-P

Oczywiście.

Nie. Diody germanowe przy 2A raczej już nie żyły. A tak poważniej - kierunek już znasz - poszukaj diody Schottky na wyższy prąd - przy 2A bbędzie miała mniejszy spadek napięcia. Albo zmień układ zasilania - być może zamiast kombinować z łączeniem równoległym połącz szeregowo i zastosuj przetwornicę step-down do obniżenia napięcia.

To był tylko przykład. Diody Schottky'ego są tak powszechnie stosowanym elementem że jakąś o podchodzących parametrach kupi w każdym sklepie elektronicznym, bez potrzeby kombinowania z Allegro. A TME to dla mnie jest akurat "sklep za rogiem" ;-)

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Dla Ciebie jest to sklep za rogiem, dla mnie - wysyłkowy. Na dokładkę nie muszę iść do sklepu, ba mam zapasy ;-P

W zamierzchłych czasach robiono diody prostownicze z germanu. Ale takie co wytrzymywały 2A to już były w fest metalowej obudowie do przykręcenia na radiatorze.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

I wcale nie miały małego spadku. Owszem, zaczynały przewodzić wcześnie ale przy końcu charakterystyki i tak był z 1 V :)

Reply to
Jacek Maciejewski

W zamierzchłych czasach to na niskie napięcia i małe prądy stosowano w Polsce diody germanowe serii DZG (max 0.3A). Te duże diody, to były diody serii DK - jak łatwo się domyslić - krzemowe. Oczywiście nie twierdzę, że w _świecie_ nie produkowano diod germanowych na wyższe prądy. Jednak w _Polsce_ były one niedostępne i stosowano przed krzemem prostowniki selenowe. A jak pojawiły się diody krzemowe, to o prostowniczych germanowych już zapomniano całkiem.

RoMan Mandziejewicz:

były też DG, dużej mocy germanowe, ale i tak stosunkowo mały prąd, chyba 5A.

na wysokie prądy selen się kompletnie nie nadaje. Wysokoprądowe były prostowniki kuprytowe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dziwne - rozbierałem prostowniki 200A... Selenowe.

Miedziowe? Nietrwałe strasznie.

Germanowe mialy kiepskie wlasciwosci, i mowiac szczerze przy 2A to niewykluczone ze spadek mialyby ponad 0.4V na rezystancji.

Byc moze przy obecnej technologii daloby sie lepsze uzyskac.

Germanowe też były, o ile dobrze pamiętam oznaczane jako DMG.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

no nie kompletnie. Kuprytowe mają większą dopuszczalną gęstość prądu, ale mniejsze napięcie zaporowe od selenowych. Ale masz rację, takowe na 200A też bywały, formatu beczkowego ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Widziałeś je kiedyś w sklepie? Bo ja nie ;-P

Znalazłem dane serii DZG - myśle, że to zamknie dyskusję: DZG1-4 Uf = 0.5V przy 0.3A DZG5-7 Uf = 0.3V przy 0.1A

Użytkownik Paweł Paroń napisał:

na vmosach? ale potrzebne sterowanie?

Reply to
Senicz
[...]

I większy prąd w kierunku zaporowym...

Zdziwiłbyś się. Trójfazowy, mostkowy 50V 200A był stosunkowo nieduży. Co ciekawe - był lżejszy niż 6 diod z radiatorami, które go zastąpiły. I wcale niedużo większy :-) Tyle, że diody były z potężnym zapasem - siakoś w Polsce był okres, że pomiędzy diodami 5A (BYP680) a 100A (chyba Lamina) ciężko było coś znaleźć.

DMG 1 do 5 . Dioda Mocy

A co to sa "wysokie prady" ? Bo plytki 10x10cm na pare A widzialem...