Czytnik kodów kreskowych

Niestety gotowca schematu nie posiadam...

Reply to
Zibias

Tutaj masz pdf do czujnika HBCS1100

Tam jest schemat podłaczenia. Do tego zapinasz uC z zasilaniem i resztą potrzebną do odebrania sygnału. Co tu więcej chcesz kombinować, bo ja nie bardzo rozumiem. Nie wiem do czego to ma być podłączone, czy to ma być czytnik do PCta? czy do kasy czy jeszcze do czegoś.

Gdzieś mi się pojawił ten układ do kupienia za 300zł, to trochę drogo szczególnie jak na konstrukcję eksperymentalną, ale to Twój wybór.

Reply to
Zibias

Użytkownik "Zibias" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ehkb3l$252$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

?next=2011703.htm&lang=pl troszke drogo jak za fragmencik czytnika :/

Reply to
Kmail

no troche tak :), dlatego napisalem o sample do roznych firm :)

Użytkownik "Kmail" <kmail@wpq_bez_q_.pl> napisał w wiadomości news:ehkgcu$opd$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
misiunno

dobrze rozumiesz :) HBCS 1100 - tylko w tym datasheet'cie do samego ukladu dodane sa dwie diody, czy to juz jest schemat podlaczenia???

do tego uC - to oczywiste, z zasilaniem

i podlaczenie do PC

Czy cos jeszcze potrzebuje????

HBCS podlaczam do uC i otrzymuje ciag zer i jedynek prawda? na podtsawie tego dekoduje kod i teraz czy uC zamienie to na ciag ASCII czy potrzebuje jakis uklad o zamiany??? Bo jak do PC pojdzie ASCII no to jestem w domu

uC + zasilanie , HBCS, interfejs do PC cos jeszcze ????

Reply to
misiunno

Te czytniki nie sa tanie :-)

O sampla prosic w agilent ... Ale tak sie zastanawiam .. a moze sie zrobic oryginalnym i mala kamerke na koncu ? Pole widzenia niech ma niewielkie, powiedzmy 3-5mm.

Jak ktos sie lubi bawic to moze sprobowac glowice z CD-ROM sprawdzic w prototypie.

321 Zł - ochu..eli chyba, nie znaleźliscie czegos tańszego może ? ten temat równiez mnie interesuje, ale taniej nieco kurde.
Reply to
Kmail

Użytkownik "misiunno" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ehj9di$ahv$ snipped-for-privacy@kastor.ds.pg.gda.pl...

Heh, jak miałem 15 lat to na podstawie chyba z 20 kartoników po soczkach i batonikach od cioci z RFN zrobiłem reverse-engeriing EAN13 :). Dziś wszystko bym znalazł na

:)

Reply to
William

Mozna sie domyslic, ze jest to dioda + fotodioda/fototranzystor w jednym. Nic innego mi do glowy nie przychodzi. Biale odbija swiatlo wiecej niz czarne, no i jakos to czyta. Osobiscie nie bawilbym sie w robienie czegos takiego. Lepiej kupic.

m.

Reply to
Martin Lukasik

Użytkownik "misiunno" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ehkhi9$ot9$ snipped-for-privacy@kastor.ds.pg.gda.pl...

Te diody oznaczają strukturę półprzewodnika na której zrobiono ten układ. One tam po prostu są i tyle. Zwróć uwagę że są w kierunku zaporowym więc w prawidłowo podłączonym układzie nie przewodzą prądu.

No to zasilacz na przykład na 7805

ale jak? RS-232 czy USB czy może przez port klawiatury? Jeszcze moze być na irdę lub bluetootha?

jaki procesor? co ma robić oprócz rozpoznania kodu? ma coś zapamiętywać czy tylko wysyłać a może ma się go dać skonfigurować z PC np. do róznych kodów?

Proponuję ATmega8 mały w miarę tani i ma wszystko co tu się może przydać, a pamięci na program starczy i na mały bufor kodów też. Jeśli więcej bajerów to ATMega18 lub 32. No a wodotryski to coś większego, ale nie wiem po co...

Czy ma być jakaś dodatkowa sygnalizacja? LEDem czy może dźwiękiem?

Ilość opcji jest ogromna, skąd ja to mam wiedzieć, Ty wiesz to najlepiej, a schemat możesz pdoskładać z datasheetów od mikrokontrolera, stabilizatora, i tego układu HBCS1100

Widzę że masz z tym duży problem, a pisałeś że wiesz jak to rozkodować. Ten układ nie generuje zer i jedynek, chociaż można to i tak nazwać, musisz oprócz odczytu stanu z czytnnika znać czasy pomiędzy zmianami stanu. Wobec tego program musi albo próbkować odpowiednio często wejście sygnału albo z układu czytnika wejść na wejście przerwaniowe układu procesora i w momencie zmiany stanu odczytać stan licznika czasowego w układzie. To dopiero zapamietać i napuścić algorytm rozpoznawania kodu.

Jeśli ma być tylko do EAN13 to proste bo ilość kresek jest z góry znana. Jak będzie inna to sygnalizujesz błąd, albo olewasz odczyt. Jeśli dobra, to usiłujesz to rozkodować.

W wersji minimum to wystarczy, ale ja bym dodał jeszcze przycisk do aktywowania i LED do sygnalizacji, będziesz mógł sobie na nim coś zaświecić podczas testowania programu do uC Jak ma być bajer to jeszcze mały generatorek dźwiękowy, do sygnalizacji błędnego odczytu. Wszystko to i więcej zieścisz na ATmega8 Jeśli wybierzesz złącze USB to możesz olać zasilacz, 5V pociagniesz z USB Trzeba wtedy dołożyć układ do USB np. FT232BU chodzi po coś około 15zł w TME a działa od kopa, więc mnóstwo problemów Ci odpadnie.

Reply to
Zibias

misiunno napisał(a):

Zerknij tu:

vania

Dnia Mon, 23 Oct 2006 10:40:43 +0200, misiunno tak nawijal:

Ja nawet mam taki w domu, podlaczany do coma. Kiedys go kupilem w elemarze, ale nigdy nie mialem sily znalezc softu do niego i odpalic.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Dnia Wed, 25 Oct 2006 02:08:53 +0200, Franciszek Sosnowski tak nawijal:

Tzn jutro bede w domu, to opowiem co to za cudo, w sensie typ itd.. :P)

Reply to
Franciszek Sosnowski

Franciszek Sosnowski napisał(a):

Też go mam a nawet kilka bo kupiłem na ładne obudowy :) Do COMa nie podłączysz bo to tylko złącze takie samo. Czytnik wymaga zasilania +5V i ma wyjście TTL. Jak nie zapomnę to podam opis gdzie co jest. Faktem jest że po podłączeniu zasilania i przejechaniu po kodzie paskowym na wyjściu są ładne impulsy :) Ten czytnik współpracuje z dekoderem z wyświetlaczem który też był w Elemarze. Niestety dekoder mieli tylko 1 i nie chcieli sprzedać dostałem tylko zawartość EEPROMu. Zrobione to było na 8051 + EEPROM + RAM i trochę logiki.

PS. Z ciekawych rzeczy to w Elemarze (i Elesie na Wrocławskiej) mają klawiatury z wyświetlaczem montowane przy fotelach w samolotach Boeing:) Udało mi sie tylko wyczaić że sterowane jest to po I2C na więcej zabawy nie miałem czasu.

Reply to
vania

bardzo bym prosil :)

Uzytkownik "Franciszek Sosnowski" snipped-for-privacy@fran.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Reply to
misiunno

tu takze :) prosze :)

Użytkownik "vania" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:453ec11b$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Reply to
misiunno

vania napisał(a):

vania

Dnia Thu, 26 Oct 2006 05:05:50 +0200, vania tak nawijal:

Patrzylem chwile temu, mam dokladnie takie samo cos. Rzeczywiscie, nie jest to RS :(

Reply to
Franciszek Sosnowski