Re: Czytnik kodów kreskowych - jak u?ywa??

Word i Excel nigdy same z siebie nie udostępniały takiej możliwości,

> potrzebna jest zewn. aplikacja.

OK, jasne. Tylko, że jedyna applikacja, jaką znalazłem na stronie producenta przesyła mi jedynie kilka początkowych znaków kodu (1-2). Czy są jakieś inne, uniwersalne, czy to musi być aplikacja danego producenta?

Znany mi czytnik wymagał konfiguracji aby włączyć mu obsługę niektórych > kodów. Robiło się to poprzez wczytywanie kodów konfiguracyjnych. > Przeczytaj instrukcję obsługi, może znajdziesz jakiś opis konfiguracji > czytnika.

Instrukcję mam i w niej nic takiego nie ma. Wręcz jest w niej strona testowa z kodami wg standardów"

- EAN-13,

- Code 39

- Code 128

- PDF417

- QR

- Datamatrix

i wszystkie te testowe kody są skanowane. A na produktach - nie. Ciekawostka - urządzenie radzi sobie znakomicie z kodami sklepowymi, natomiast właściwie w 100% ignoruje długie kreskowe wstęgi naklejane na urządzeniach technicznych, pudłach itp. Mam np pod ręką jakieś pudło od Della. Jest na nim krótki kod paskowy

- czyta, długi kod paskowy z numerem serii - nie czyta i ten sam numer serii w formie kodu 2D - czyta. Tak mi to wygląda, jakby urządzenie tych długich kodów nie rozumiało, jakby one jeszcze w jakimś innym standardzie były.

Jarek P.