Czym zdrapac warstwe przeciwodblaskowa z monitora?

Na Samsungu (SyncMaster 700IFT) częściowo pozłaziła warstwa (chyba przeciwodblaskowa) i jest teraz piegowaty (ta warstwa mocno przyciemnia). Żal mi go, bo ma dobre parametry i poza tym był drogi.

Jest jakiś rozpuszczalnik do tej warstwy, bo drapać żyletką całości do czysta mi się nie uśmiecha...

Reply to
Janko Muzykant
Dariusz K. Ladziak

Ale to na szczęście bańka, więc można się nie obawiać. Jest za to inny problem - zeskrobałem w rogu skalpelem i ten włazi głębiej (rysa jest wyczuwalna w przeciwieństwie od w/w ''piegów'') sugerując istnienie jeszcze jednej warstwy... Nigdy więcej udziwnionych monitorów. Szkło to szkło a odblasków i tak nie mam...

Reply to
Janko Muzykant

No więc podaje rozwiązanie:

- szlifierką z korkiem lub filcem czyścimy do szkła ~1 cm kw (15 sekund)

- podważamy skalpelem w miejscu wyczyszczonym folię zrywając po kawałku (30 minut)

- rozpuszczalnikiem kilkunastokrotnie nasączamy klej i zdejmujemy, pod koniec także skalpelem. Na końcu czyścimy rolką ręczników papierowych (2 godziny). Nie trzeba wyciągać kineskopu, wystarczy monitor postawić ekranem do góry i... stracić sporo kalorii. Niestety z folą zeszła warstwa ekranująca i ''kopie''. Trzeba będzie o filtrze zewnętrznym pomyśleć. Jakość obrazu nie spadła, wzrosła za to jasność. Odblaski niestety mogą przeszkadzać. Samsunga chyba już nie kupię :(

Reply to
Janko Muzykant

I jeszcze - nie ma już odbić do wewnątrz (warstwa przeciwodblaskowa odbijała część światła). W sumie... jest lepiej.

Reply to
Janko Muzykant

Mnie to też wkurzyło. Po ~2,5 roku pojawiły się jasne kropki i myślałem, że to jakieś muszki narobiły ;) A to się okazało jedna z warstw (pierwsza od widza) zaczęła odpryskiwać (okazało się jak się zabrałem do porządnego czyszczenia). No i jeszcze kilka miesięcy wytrzymałem ale kropek coraz więcej a niektóre zaczęły rosnąć. No cóż, nie można mieć wszystkiego - poza tą wadą monitor ma doskonałą zbieżność, ostrość, kolor i geometrię, bnc z którego korzystam (w końcu kosztował klamot 2 tysiące). Po ''naprawie'' jest ok. Wątpię, czy gwarancja objęła by to - zaraz ktoś by sie czepiał, że porysowany a to jest uszkodzenie mechaniczne (a prawdą jest krótki żywot tej folii - być może klej zaczął gęstnieć no i pojawiły się odpryski). No ale trzy godziny nie moje. Za to jak ktoś będzie miał taki sam suprajs to się dowie jak to naprawić.

Reply to
Janko Muzykant