czym zbadac moc nadajnika

Witam

mam taki radiolink firmy adeunis ktory jest zbudowany na tym module

i mam taki problemik ze pelny zasieg tego radiolinku w otwartym terenie mam zaledwie 750 metrow - mierzylem ;) i nie wiem czy to jest mozliwe ze to przez antene montowana seryjnie to znaczy kawalek drutu o dlugosci 5.5cm podlaczona do tego modulu?, co moge tam zalozyc - innego? zeby ten zasieg sie poprawil - pomijajac grupe anten kierunkowych? (ten radiomodem to ten
i mam jeszcze takie pytanie - jak mozna zbadac moc tego nadajnika - i czy da sie to zrobic zwyklym miernikiem elektronicznym?

Rafal

Reply to
Rafal

Przy 500mW ten nadajnik z dobra antena kierunkowa powinien dzialac do 6 km spokojnie z tym patyczkiem ktory masz 750 metrow to dobry zasieg , przypuszczam ze ta antenka ma z 2dB mozesz kupic cos do GSM dookolnego z

5-8dBi i zwiekszysz zasieg do 2-3km powyzej tylko kierunkowe .

Odpisalem juz 2 razy ale ty chyba w ogole nie masz pojecia o co chodzi ! Popros kogos kto sie na tym zna o wyjasnienie !

Reply to
::

gdybym mial taka osobe to bym sie spytal - a tak to dopiero musze dojsc gdzie mam sie udac i o co prosic :)

Reply to
Rafal

cos takiego wystarczy?

Raf

Reply to
Rafal

Witam,

Trochę siedzę w tej technologii. Kiedyś mierzyłem tego typu moduły : coronis, aerocomm i podobne. Producenci nie podają dokładnie co to za moc jest - efektywna moc promieniowania, czy moc na złączu. Po podłączeniu do analizatora okazuje się że na złączu mają max 150 - 200 mW. Wynika to z tego, że tak taniej wykonać - wzmacniacz na jednym stopniu a reszta poprzez zysk anteny. Dlatego ja postanowiłem sobie takie moduły sam produkować z mocą na złączu

27 dbm (500 mW) Bez problemu osiągam 5 km w powietrzu.

Ten kawałek drutu to już totalna lipa .... Moduły które mierzyłem miały złącze SMA i antenę.

Nie zrobisz tego zwykłym miernikiem elektronicznym , chyba że jesteś fachowcem i zrobisz sobie jakiś magiczny detektor na diodzie i później będziesz potrafił to sobie przeliczyć.

Jeżeli tak bardzo chcesz sie przekonać jaką to ma moc wpadnij do Słupska (jak masz blisko) to Ci to zmierzę :)

Mariusz

Reply to
mariusz_telemetria

Zdecyduj sie albo ma miec duzy zasieg albo siac dookola, a jesli to jest punkt-punkt to po co dookola ?

Tak swoja droga nawet jak kupisz zantene to trzeba ja jakos podlaczyc i na samym zlaczu mozesz stracic z 3dB.

900Mhz to duza czestotliwosc i zacznij od przeczytania paryu opracowan z zakresu w.cz.
Reply to
::

Piekne .. ale na ile mozna ufac temu dzielnikowi wejsciowemu przy

500MHz ?

jestem z tego zielony - ale mimo checi - zwiedzilem chyba wszystkich okolicznych elektronikow z szyldem naprawa RTV i nikt nie chcial pomoc z tym- a w okolicy nie ma tu nikogo, co do podlaczenia - to chyba ja do plyty przylutuje bezposrednio ;)

Raf

Reply to
Rafal

Witam,

Dnia 3.05.08 (sobota), 'Rafal' napisał(a):

Inna, prostsza konstrukcja z mniejszą ilością bajerów (i drogich elementów):

Dykus

Tak apropos - dawniej PIR mierzyl CB radia .. moze nadal w lokalnej delegaturze UKE potrafia to zmierzyc od reki ..

Zaprogramowales mu pelna moc ?

5.5cm drutu to chyba nie jest optimum na te czestotliwosc - moze zamontowac troche wiecej i obcinac po kawalku.

A w ogole jak ta antena podlaczona ? Bo nie widze specjalnego zlacza na moduliku, a jak przejdzie przez to krawedziowe, to moga byc spore straty ..

Ha - ktos moze rzucic na to fachowym okiem ?

Bo mi to wyglada na fachowa antene do GSM 900 - dwa dipole polfalowe, izolowane cewkami .. ale moze jednak niefachowa ?

tak pelna moc jest ustawiona .... sprawdzalem

ops zle napisalem albo zmierzylem - 8.5cm

ten kabelek jest bezposrednio dolutowany do modulu nadawczego

i zastanawialem sie czy cos to da jakbym ten drucik zamienil np na 17,28cm

1/2 fali bo dalem raz tam drucik miedziany na dlugosc fali - ale zasieg spadl do 200 metrow ;(

Raf

Reply to
Rafal