Czym grozi uzycie gotowego dławika w układzie r

Cześć.

Tak sobie myślę...

Co złego stanie się jesli zamiast ładnie nawinietej cewki powietrznej użyje gotowego dlawika typu "rezystorowego"? Zakładamy jakiś prosty oscylator na dziesiątki MHz, cewka równolegle z jakimś ceramicznym kondensatorem, jakiś tranzystor.

Co będzie "gorsze"? Zakładam że dobroć ukladu spadnie, ale czy cos jeszcze? Rezystancja szeregowa za duża? Gdzieś czytałem że te dławiki nie działaja poprawnie na MHz (znaczaco zmieniają się parametry).

Pytam bo własnie zobaczyłem heterodynę zrobiną na fabrycznym dławiku. Nie działa oczywiście :) Zadziałała po wsadzeniu cewki powietrznej.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nbn8b1$5si$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

On pewnie na rdzeniu, to trzeba by zaczac od sprawdzenia do jakiej czestotliwosci ten rdzen zdatny ...

Pamietasz nie tak znowu stary watek - co pokaze miernik indukcyjnosci na naszym dlawiku ? Wszystko moze pokazac. Ale to byl raczej duzy dlawik, a na te czestotliwosci chcesz malutki.