Czy uszkodziłem radioodtwarzacz?

Witam, pytanie laika: zabrałem się za podłączenie radioodtwarzacza CD w samochodzie i było to tak:

- sprzęt (niefirmowy) ma kostkę ISO,

- żeby sprawdzić, czy w ogóle działa odpiąłem istniejace radyjko w samochodzie A,

- podpiąłem przedmiotowy sprzęt w samochodzi A (kostki ISO),

- sprzęt zadziałał bez problemów,

- przywróciłem stan poprzedni w samochodzie A,

- zabrałem sprzęt do samochodu B (gołe końcówki przewodów w dwóch grupach: głośniki i zasilanie),

- podpiąłem zasilanie (bez pomyłki co do biegunowości); nie podpiąłem głośników,

- włączyłem sprzęt i: brak oznak życia, po ok. 30 sek pojawiła się charakterystyczna woń czegoś elektronicznego co się wędzi,

Reply to
Jacek Ch.

W uzupełnieniu:

- szybko wszystko rozpiąłem,

- przeniosłem sprzęt do samochodu A, podpiąłem i efekt mam taki: wyświetlacz świeci normalnie, ale radio nie działa, CD nie działa, ale w zamian mam szum w głośnikach.

Pytanie: czy spaliłem końcówkę mocy? Jeśli tak, to czy stało się to z powodu niepodpięcia głośników przed włączeniem radia?

Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości.

Reply to
Jacek Ch.

Oto co Jacek Ch. napisał:

Wątpię, ale za mało informacji.

Nieee.... Na mój rozum musiałeś walnąć jakąś pomyłkę czy przypadkowe zwarcie.

Reply to
Jacek Maciejewski

Źle rozumujesz.

Po pierwsze to nie da się uszkodzić końcówki mocy przez niepodłączenie głośników. A radio uszkodziłeś na 95% przez złe zasilenie (pomyliłeś się w kablach albo w złączu). Jeśli w samochodzie A radio nie działa to musisz je oddać do naprawy.

I moja rada: nie podłączaj samemu drogiego radia jak nie masz pewności

Reply to
Piotr Chmiel

Radio na szczęście jest stosunkowo niedrogie. Mam nadzieję, że naprwa również taka będzie...

Reply to
Jacek Ch.

szum w głośnilkach wskazuje na to że wzmacniacz jest dobry

nie

proponuję zacząć od przeczytania instrukcji montażu, sprawdzenia wszystkich kabelków.

Reply to
Władysław Skoczylas