Czy to się nadaje do smd?

Czy lutownica gazowa nadaje się do lutowania smd? np.

dArek

Powitanko,

Jak ma cienki grot... Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

A jesli chodzi o temperaturę?

Reply to
dArek

dArek napisał:

pzdr Artur

Reply to
Artur

Co polecicie do 150zł?

Reply to
dArek

dArek napisał:

Normalną lutownicę z wymiennymi grotami.

pzdr Artur

Reply to
Artur

Powitanko,

Hmm, dolozyc troche i kupic stacje lutownicza. Ja mam od kilku miesiecy Solomona SL 20 i przestalem sie dziwic, ze ludzie wywalaja kupe kasy na cos takiego, jak mozna "to samo" zrobic lutownica za 10zl. Mialem jakas lutownice gazowa w cenie odpowiadajacej jakosci;-) niezastapiona jak trzeba cos przylutowac tam gdzie ciezko o prad, ale do codziennej pracy nie ma sensu. Trwalosc jest tez nienajlepsza. Regulacja temp. prawie zerowa. Temp. max 450 oC... na mosiadz za malo, a do cyny o wieeele za duzo. Mowie oczywiscie o tych tanszych gazowkach, z drozszymi nie mialem do czynienia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Elwika ze stabilizacją temperatury. Jakbyś dołożył jeszcze drugie tyle to można zacząć myśleć o czymś lepszym.

Reply to
Adam Dybkowski

Jeszcze spytam na jakiej temperaturze lutuje sie smd?

Reply to
dArek

dArek napisał:

A jakiego spoiwa używasz?

Do normalnej cyny wystarczy około 300stC, ale ważniejsze są:

- kształt grota

- masa grota

- moc grzałki

pzdr Artur

Reply to
Artur

moc grzałki 45W jest wystarczająca? Zakres regulacji temp 250-450C?

Reply to
dArek

Fri, 15 Apr 2005 02:37:58 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Adam Dybkowski snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Za 150 zl to chyba polowe Elwika ze stabilizacja temperatury ;-) Stacja + lutownica Elwika to wydatek rzedu 300-350 zl, ale IMO warto go poniesc.

Reply to
BLE_Maciek

dArek napisał:

Idealna, tylko jeszcze wymienne groty.

pzdr Artur

Reply to
Artur

Czy ktoś potrafi powiedzieć czy XYTRONIC jest dobrą firmą. Znalazłem na stronce

stację lutowniczą XYTRONIC za 129zł - XYTRONIC369. Lutownice ELWIKA są droższe niż 150zł. 300zł to dla mnie za duży wydatek, gdyż lutownica będzie używana sporadycznie. Jest jeszcze kilka stacji na
Firmy mało mi znane. Na allegro.pl znalazłem stacje na gorące powietrze AOYUE 936 za ok

100zł. Czy to dobry produkt? Co jest lepsze stacja lutownicza z grzałką ceramiczną czy taka stacja na gorące powietrze.
Reply to
dArek

?wyswietlopis=201003Czy ktoś może doradzić?

Reply to
dArek

dArek napisał/a: > Czy ktoś potrafi powiedzieć czy XYTRONIC jest dobrą firmą. Znalazłem na

Mam dokładnie taką stację i bardzo dobrze mi się nią lutuje, używam głównie do wymiany kondensatorów w płytach, i lutowania przewlekanego ogólnie, rzadziej SMD i zdecydowanie nie żałuję wydanych pieniędzy. Jest do niej sporo różnych grotów.

Pozdrawiam czerstwy

Reply to
czerstwy

Nie chodzilo mi o stacje tylko o lutownice z regulacja temperatury malym kreciolkiem w raczce. Zasila sie ja z 24V czyli wystarczy dokupic trafo.

Reply to
Adam Dybkowski

Czy elwik sprzedaje prywatnym osobom, czy dla firm. Może zna ktoś sklepy internetowe gdzie można kupić lutownicę o której mówił kolega.

Reply to
dArek

W cyfronice zgroza 222zł :/.

Reply to
dArek

dArek napisał(a):

Nie wiem jak obecnie ale ładnych parę lat temu udało mi się kupić LERT-24 bezpośrednio u nich.

Reply to
badworm