Czujnik obecności człowieka

Np. celem podejmowania decyzji czy system ma zgasić światło, ale i inne zastosowania tez sobie mogę wybawić.

Omron robi takiego cósia

Ale TME go wycofało, jakiż handlarz na amazonie też, fernell sprzedaje, pojawia się jednak wątpliwość czemu inni wycofali, może niezbyt skuteczny jest?

A może zna ktoś jakieś inne sensowne rozwiązania.

Reply to
Ghost

W dniu 18.02.2017 o 19:36, Ghost pisze:

a używałeś takiego czujnika? bo ja bym chciał wiedziec jak się zachowuje. Ja próbowałem jako czujnik obecności użyć czujnika odległości i arduino. ale za dużo błędów było. teraz mam radarowy czunjnik ruchu. jak siedzę

150cm od czujnika to wystarczy że głową ruszam - wykrywa ten ruch.

ToMasz

Reply to
ToMasz

licznik zliczajacy osoby wchodzace i wychodzace. U mnie w lazience sprawdza sie od jakis pieciu lat czujka ruchu z marketu, najtansza.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8aig2$q92$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

W dniu 18.02.2017 o 19:36, Ghost pisze:

Do ruchu starcza zwykła czujka alarmowa chodzi o obecność. Ten omron wymaga sprytnego softu no i raczej nie powinien działać sam, dobrze byłoby przynajmniej dwa na jedno pomieszczenie.

System ma widzieć np. nieduży pokój, a tylko to co siedzi wprost przed nim w odległości półtora metra.

Reply to
Ghost

Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8aig2$q92$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

W dniu 18.02.2017 o 19:36, Ghost pisze:

tu masz jak działa (czujnik leży pod monitorem)

Ghost

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58a93ffb$0$15202$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

a tylko -> a nie tylko

Reply to
Ghost

Na filmie widac ze to dziala jak kamera co ma 16 pikseli. Mam kamerke do samochodu. Niecale cztery dychy kosztowala. Ma opcje detekcji ruchu. Musi w niej w srodku byc jakies miejsce z ktorego da sie wyizolowac sygnal powodujacy nagrywanie na karte po wykryciu ruchu.

Reply to
Zenek Kapelinder

zacząłęm pisać, ale usunąłem, bo to nie pomoże facetowi. ale napisze, może go na coś naprowadzi. kiedyś miałem włamania, nieudane, ale z opcją ponowienia. na gwałt musiałem mieć czujkę ruchu z powiadomieniem gsm. da się takie coś zmajstrowac na starym telefonie z androidem. program robi fotki, porównuje i w razie dużych zmian - informuje smsem. super sprawa tylko że praktyczny interwał pomiędzy fotkami to kwestia sekund. więc udawało mi się przemknąć przed obiektywem bez wywołania alarmu. W przypadku stwierdzania obecności człowieka w pomieszczeniu, też możnaby porównywać fotkę tła i obecną sytuację. ale jak przestawię fotel, albo kosz na śmieci, postawię reklamówkę na stole - to wszystko będzie odbierane jako obecność. Tak więc za cholerę nie wiem jak toto stwierdza że jestem w pokoju lub mnie niema.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2017-02-19 o 13:57, ToMasz pisze:

No to porównuj sąsiednie fotki a nie bieżącą z wczorajszą.

Reply to
t-1

Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8c4k9$os$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

i słusznie, bo ciągle piszecie o ruchu

Reply to
Ghost

Wykrywanie ruchu Ci nie pasuje, licznik w futrynie co zlicza wchodzacych i wychodzacych tez zly. Kleszcza w klatce zamknij. Nie ma ludzi w poblizu to spi. Jak sie pojawia robia dwutlenek wegla, to znaczy ze jest cos zywego i chce wyjsc a klatki. Klatka mechanicznie polaczona z igla wkladki gramofonowej. Kleszcz w warunkach uspienia do osmiu lat zyje. Dla pewnosci co dwa lata nowego zlapiesz i wymienisz.

Reply to
Zenek Kapelinder

Biocybernetyka: kleszcz podłączony do obwodu czy jakoś tak. Rewelacyjna skuteczność podobno.

Reply to
slawek

Ale jak wyobrażasz sobie obecność bez poruszenia? Ma być jakiś czujnik do wybudzeň w kostnicy? Większość czynników ruchu jest wystarczająco czuła do wykrycia obecności.

Reply to
Marek

Nie ma się co śmiać W warszawskich wodociągach do szybkiego wykrywania skażenia wody używane są żywe małże. Jeżeli spontanicznie zaczynają się zamykać w większej ilości to znaczy że coś jest w wodzie. Zdaje się że mają nawet zamocowane jakieś czujniki otwarcia.

Reply to
Roman Rogóż

A kupa takiego mauża nie szkodzi odbiorcom :)? Bo rozumiem, że muszą być w przepływie, bo jak inaczej?

Reply to
Marek

Dnia Mon, 20 Feb 2017 15:27:19 +0100, Marek napisał(a):

W odgałęzieniu. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:17wky7nux6mse$.ahaoe9pia28g$. snipped-for-privacy@40tude.net...

No nawet, jakby się zesrał i poszło w sieć, to co się stanie? Filtrów nie ma? Większe syfy w rurach znaleźć można. Zresztą, skoro to zrobili, to chyba wiedzieli jak?

Reply to
HF5BS

Ale wtedy woda się marnuje...

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Mon, 20 Feb 2017 15:32:30 +0100, Jacek Maciejewski snipped-for-privacy@go2.pl

A co to dla zakladu produkcyjnego, ktory ma rure wyjsciowa 1200mm srednicy czy wiecej, bo musi dostarczyc 1m3/s

Nie te od zapalania światła w kiblu. Siedzisz czytając, a tu ciemność.

Reply to
Pcimol