Czas w 8515

Witam. W jaki sposób przy pomocy BASCOM-AVR zrobić wyświetlanie czasu używając procka 8515? Szukałem w helpie, ale funkcje time czy podobne się nie kompilują.

Reply to
Piecu

Sat, 29 May 2004 19:21:44 +0200, na pl.misc.elektronika, Piecu napisał(a):

Niestety AT90S8515 nie ma TIMERA2 pracujacego w trybie asynchronicznym. Pozostaje Ci zmiana procka na 8535, dolozenie PCF8583 na I2C, lub zabawa z timerami wewn - dobieranie kwarcu, etc...etc....

Reply to
damdam

damdam napisał(a):

Właśnie o tą ostatnią możliwość mi chodzi. Kwarc mam 8 MHz. Jak tego dokonać przy użyciu BASCOM-AVR?

Reply to
Piecu

Sun, 30 May 2004 01:02:01 +0200, na pl.misc.elektronika, Piecu napisał(a):

A wiec:

dla XTAL=8MHz - wykorzystujemy TIMER1

prescaler = 256 ---> timer inkrementuje sie co 32us

ustawiamy poczatkowa wartosc TIMER1 na 33960 (okolo)

nasze przerwanie wywoluje sie co 1,01043200 sekundy :)

Niestety uzyskanie w miare dokladnej sekundy przy tym XTALu jest trudne. Ja sugerowalbym jakis ukladzik, chociazby po I2C lub 1WIRE.

Reply to
damdam