co z tymi kontaktronami ?

Potrzebuję kontaktrony do wzmacniacza, do przełącznika źródeł. Chcę kupić kontaktrony bez uzwojenia (innych nie znalazłem). Nie wiem ile zwojów drutu trzeba nawinąć na takim kontaktronie i jaki prąd ma wtedy płynąć ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pawe.ł snipped-for-privacy@---.pl napisał(a):

Mało sensowny pomysł. By zasilać to z 12V musiałbyś nawijać (tak "pi razy oko") po kilka tysięcy zwojów drutu, którego gołym okiem prawie nie widać. Lepiej kup kompletne przekaźniki. Wmak

Reply to
Wmak

wydaje sie, ze warto poszukac miniaturowych przekaznikow kontaktronowych w obudowach DIL14 ( lub DIL16 - nie pamietam dokladnie)

Reply to
BoDro

Sęk w tym, że nie mogę znaleźć kompletnych. Myślałem o zrobieniu nawijarki, coś na bazie wiertarki.

O, to na pewno bardzo drogie.

Ech, dawniej sie nawijalo. Teraz faktycznie nie ma co odbierac Chinczykom ryzu :-)

Kontaktrony maja podane pole ktore cewka ma wytworzyc, np 50Azwojow, ale to jeszcze zalezy od obudowy - stalowy kapturek powinien zamykac obieg pola i przechodzic blisko koncowek.

Co znaczy 'bardzo drogie'?

czyli np. jeśli nawinę 5000 zwojów - potrzeba będzie prądu 10 mA ?

O, tego nie wiedziałem. A koniecznie trzeba to dawać ? Nie zadziała bez tego ?

10 zł ?

oczywiście, kwestia dyskusyjna:

BoDro

Tak. Tylko ze napiecia byc moze 20V :-)

Nie, kontaktrony sa czulsze ..

Zadziala, ale z kapturkiem mniej Azw trzeba.

Za 10 szt ? Czy w elfie ?

:-)

Ale ja potrzebuję przekaźnika do audio, dobrze przenoszącego napięcia np. 1mV i mniejsze. A te z tej oferty, np. prąd 0,5A przy 110VAC. To mi trochę bardziej przypomina zwykłe przekaźniki do ciężkiej roboty.

Poza tym przełączanie 6 źródeł stereo = 12 przekaźników = około 120 zł. Za drogo.

Tak rzuciłem.

A to duża różnica, warto się w to bawić ? Taki kapturek to chyba dużo roboty ?

Dziękuję za podpowiedź z tym przekaźnikiem DIL14.

Nie wiem co się stało z przekaźnikami kontaktronowymi w blaszanych obudowach, polskiej produkcji, kiedyś takie kupowałem.

Trudno jest zrobic przekaznik na _maly_ prad. Musialbys strasznie cienkie styki zrobic zeby wiecej nie wytrzymaly :-) I strasznie mala przerwa w rozwarciu zeby 50V przebilo :-) Choc tu raczej o rozwarcie chodzi i wygaszenie luku.

Natomiast ten 1mV moze byc problemem i sa do tego odpowiednie kontaktrony. [Styki zwilzane rtecia ?]

Bez problemu moga byc podwojne, wiec tylko 6.

Znikl zbyt to i znikla produkcja :-)

Proponuje rozwazenie budowy przelacznika sygnalu na bazie scalakow typu CD

4016 (o ile dobrze pamietam). Tam sa cztery przekazniki bipolarne wkazdym. Dla unikniecia ew przesluchow mozesz wykorzystywac tylko jeden. Koszt groszowy, jest to male, latwe w montazu, glupotoodporne, pracuje w szerokim zakresie napiecia zasilania; same zalety... Ja sie kiedys tym bawilem i na Twoim miejscu zamiast tracic czas na nawijanie cewek na kontaktronach, zmontowalbym uklad prototypowy na tym 4016, sprawdzil i potem zlozyl uklad docelowy. Przeciez nie przelaczasz duzych mocy tylko sygnal audio na 0.5 woltowym poziomie. Powodzenia
Reply to
tornad