Co się kryło pod radiatorem....?

Urządzenie hi-security Checkpointa, stąd wymyślne zabezpieczenia pozwalające spekulować, że:

- "cewka" to element wspomagający wymianę ciepła czy aktywna ochrona przed wyciekiem danych przez emisję e-m?

- plecionka z włókna szklanego to izolator (?) czy element wspomagajacy autodestrukcję całości przy próbie oderwania radiatora (pociągnie ze sobą kolejne warstwy dezintegrując całość?

Reply to
Marek

W dniu 2015-10-20 o 00:56, Marek pisze:

Przyjrzyj się np. temu zdjęciu procesora AMD:

zastanów się co otrzymasz jeśli wyrwiesz strukturę półprzewodnikową z PCB na której jest ona zamontowana i rozwarstwisz PCB. Nie widzę w tym co pokazał nic nadzwyczajnego.

Reply to
Andrzej W.

półprzewodnikową z

Nic podobnego nie widzę, gdzie plecionka, gdzie "cewka"? Sugerujesz, że Dave "nieznasię"?

Reply to
Marek

W dniu 2015-10-20 o 12:16, Marek pisze:

:D Napisałem tylko co ja tam spostrzegam, ale każdy niech sobie widzi co mu się tylko podoba.

Reply to
Andrzej W.

użytkownik Marek napisał:

Pewnie jest działka na której się zna. Nie wiem czy tam jest cewka, nie widzę żadnego spisku. Oderwanie radiatora od struktury świadczy tylko o mocnym kleju, wcale nie oznacza niemożności dostania się do niej. Ot, jak u naprawiaczy konsol, wystarczy podgrzać i wciskać żyletkę. Ja bym zjechał radiator na frezarce, a później wytrawił obudowę ICka tylko po co?

Reply to
szklanynocnik

W dniu wtorek, 20 października 2015 12:17:03 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

Filmu nie widzialem, obejrze wieczorem, ale Dave czasem sie pomota i przesadnie zgeneralizuje. Co nie zmienia ze dobrze gada nawet jak sie czasem pomyli.

Reply to
sczygiel

Ja tam widze imitacje scalaka a ta cewka to pewnie po to zeby sie grzal ze niby dziala

Reply to
LeonKame

Security by obscurity? ;) Ta siatka dyskretnych połączeń jest podejrzana, ktoś w komentarzach sugerował, że to była wysublimowana matryca kluczy (układ połączeń był kluczem), która ulega dezintegracjj gdy się ją chce "podejrzeć". Trzeba pamiętać o kontekście tj. kto zbudował to urządzenie i w jakim celu ma służyć.

Reply to
Marek

użytkownik Marek napisał:

Dla przecietnego labu nie jest problemem.

Bonding widać, wiec z siatką problemu nie widzę.

Dalej nie rozumiem celu.

Reply to
bronek.tallar

W dniu 20.10.2015 o 00:56, Marek pisze:

Pytanie zasadnicze, czy pod tym radiatorem w ogóle był jakiś procesor oprócz tej cewki i siatki. Obstawiam raczej, że to imitacja procesora wyrzeźbiona żeby ktoś od razu nie połapał się, że to zwykły router ze zmodyfikowanym software. Podobne urządzenie jest obecnie na Aledro jakby kogoś bardzo interesowało.

Reply to
Mirek

W dniu 2015-10-20 o 00:56, Marek pisze:

Aż obejrzałem ten film raz jeszcze, bo może ślepy a i nierozgarnięty jakiś jestem, iż niczego tam spiskowego nie dostrzegłem za pierwszym razem.... I znowu widzę tylko wielowarstwowe PCB rozerwane wzdłuż warstw (rozwarstwione). Te "cewki" to też nic nadzwyczajnego.. Sądząc po radiatorze układ wydziela jakieś 10-15W. Biorąc pod uwagę, że jest to zapewne jakaś niskonapięciowa logika to np. dla napięcia zasilania 1,6V będziemy tam mieli prądy zasilania na poziomie 6-9A. Myślisz, że taki prąd, do tego impulsowy, to się puszcza ścieżkami 10 milsów? Te "cewki" to po prostu ringi zasilania i masy wokół struktury, widać tam rozmieszczone regularnie, zgodnie ze sztuką, via.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 20.10.2015 o 21:46, Andrzej W. pisze:

Możesz mieć rację - procek został na radiatorze - tego nie zauważyłem. A co to jest ten biały prostokąt wewnątrz "cewki"? - widać podobny pod warstwą włókna szklanego i pod radiatorem. To jest izolacja pomiędzy nie mającymi kontaktować ze sobą przelotkami?

Reply to
Mirek

W dniu 2015-10-21 o 19:40, Mirek pisze:

Brakuje mi trochę trzeciego wymiaru ale jeśli dobrze interpretuję to co widzę od 35:09

struktura półprzewodnikowa była umieszczona w niecce i bonding był zrobiony bezpośrednio do poszczególnych warstw PCB. To białe może by więc klejem który trzymał strukturę na PCB.

Reply to
Andrzej W.