Co konkretnie daja uprawnienia SEP?

co konkretnie daja uprawnienia SEP? (co daja uprawnienia budowlane a co uprawnienia E & D)

chodzi mi o jakas konkretna zwiezla liste, co taka osba moze robic no i czego jeszcze nie :).

Proponuje lekture strony

Szymek

Sep nie wydaje uprawnien budowlanych

Reply to
grzegorz

Upr.SEP to nazwa zwyczajowa, obecnie to zaswiadczenie kwalifikacyjne. Generalnie do pracy w przemysle w eksploatacji (E) i dla jej kierownictwa (D). Do projektowania, kierowania budowa i chyba samej budowy nowych instalacji powinno sie miec upr.budowlane elektryczne. "SEPowskie" moze miec gosc po podstawowce :-) i byly/beda odnawiane co 5 lat. Obecnie bezterminowo aczkolwiek o tym nie napisza na dawanym papierze. Budowlane tylko dla ludzi z wyksztalceniem elektrycznym.

Reply to
Adam

a z elektronicznym nie? :)

ps. co do tych budowlanych to tez to jest sam egzamin i koniec, czy trzeba miec jakies kilkuletnie udokumentowane praktyki? /np. jak w przypadku uprawnien bud. dla ludzi po BL'u;

niestety NIE :-( Tak na 99%. Moze byc jeszcze energetyczne zamiast elektrycznego.

wykszt.+praktyka+egzamin Kiedys bylo duzo prosciej ...

Reply to
Adam

Witaj. Ja mam uprawnienia SEP do 1kV i tak sie sklada, że jest napisane - bezterminowo. Robione w 2003, zaraz po tym jak weszły bezterminowe.

Reply to
Jarek=Trablers (Bolo

Spox. Jakoś na dniach mogę podesłać Ci skana na priva.

Reply to
Jarek=Trablers (Bolo

Kurde Ba-lans :/

Się mi pomyliło, nie jest nic napisane, miałeś rację. Nie wiem skąd mi się wizja w mózgu wypodukowała, że widziałem na nich nadruk bezterminowo :P

Sorrki.

Reply to
Trablers (Bolo

Mon, 22 Nov 2004 21:39:43 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Q" snipped-for-privacy@gazeta.gov.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Konkretnie daja to ze mozesz byc zatrudniony przy urzadzeniach zasilanych odpowiednim napieciem i w razie wypadku pracodawca nie ponosi za niego odpowiedzialnosci, bo posiadanie uprawnien oznacza ze dana osoba wie co robi. Dlatego tez zatrudnienie przy takich pracach jest bez tych uprawnien niemozliwe (no bo kto bedzie bral na siebie odpowiedzialnosc za ewentualne porazenie pracownika).

Reply to
BLE_Maciek

Wymianę, a nie powtórny egzamin :-) Swoją drogą co może zrobić policja jak złapie człowieka z niewymienionym? Uprawnienia są i nie wygasają, tak gwarantuje prawo, co najwyżej dokument je stwierdzający traci ważność... Czyli co..jak za brak przy sobie? Swoją drogą trzeba mieć tupet żeby żądać za wymianę pieniądze!

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Wiesz Irku, akurat w tym przypadku .. zalozmy ze wymiana jest bezplatna. To kto za to zaplaci ? Tak, dobrze sie domyslasz - kierowcy, bo podniosa akcyze od paliw :-)