Chore czy normalne?

"Panie, czemu tak drogo? Przywiezie mi pan to i wniesienie na 4 piętro?" :-)

Reply to
Marek

W dniu 2017-10-07 o 11:38, Piotr Gałka pisze:

Jeszcze leży u mnie w piwnicy w kartonie HP LJ 6P. Sprawny i z tonerem. Ja mam teraz laser kolorowy Xeroxa. Gdyby nie jego powoolność (PDF co 1-2 minuty strona mimo rozbudowy o

16MB RAM) to i u rodziców by został do drukowania (zwłaszcza że mam do niego też moduł sieciowy HP cośtam), ale został zamieniony na Brothera atramentowego z WiFi który wyprzedza go prędkością o lata świetlne.

Tak więc w końcu pójdzie też do utylizacji przy najbliższej okazji.

Reply to
Irokez

Dnia Sun, 8 Oct 2017 15:49:24 +0200, Irokez napisał(a):

atramentowka szybsza od lasera ?

A tam tyle fajnych podzespolow.

W dniu 2017-10-08 o 17:48, J.F. pisze:

Niestety. HP LaserJet 6P Print Speed: Up to 8 ppm - normal

Do tego procesor 24MHz i obróbka PDF przed wydrukiem idzie w dziesiątki sekund na stronę. Tekstówkę wypluwa sprawnie.

No, kręcące się lusterko i laser.

Reply to
Irokez

PS. Za mną leży jeszcze Samsung CLP-320N Też praktycznie do śmieci, bo zostawia przy wydruku kolorowym pasek na stronie. Czarno-biały wydruk jest OK. Do wymiany pas transmisyjny, który ma cenę nowej drukarki. Chore to, nie?

Spróbuję jeszcze na OLX dać za 50zł, może ktoś ma CLP-320 a chciałby mieć też sieć, to sobie pas podmieni. Tonerów oryginalnych też trochę tam jest.

zdrówko

Reply to
Irokez

Jedna z lepszych do termotransferu. Oryginalny toner nadawal się do tego znakomicie. Podobnie Hp LJ 2100/2200. Nowsze sa już bardzo oszczędne i duże powierzchnie masy wychodza z dziurami.

Reply to
Sebastian Biały

Wiem, kiedyś trochę płytek zrobiłem. Teraz praktycznie prawie nie bawię się w tworzenie nowego. Co najwyżej narzędzia ułatwiające diagnostykę/naprawy sprzętu przemysłowego (konsumencki się po prostu wyrzuca, przemysłówka kosztuje x kEuro).

Reply to
Irokez

nie wywalaj ani nie sprzedawaj:) wyjmij bęben, weź pistolet do przedmuchiwania z kompresorem i wydmuchaj z wastetanka toner.

u mnie bylo identycznie z CLX-3185:) to te same bebechy

a jak się tak będziesz upierał to biere za te pindziesiunt ;)

sir

Reply to
sirapacz

W dniu 2017-10-08 o 19:32, sirapacz pisze:

Chodzi Ci o tą puszkę pod bębnem?

Takie coś, jeden ciemny (złożony z mieszanki czarnego z kolorami) pasek poziomy zawsze w tym samym miejscu, tutaj nad wielkim napisem "imagine":

Pas ma znacznik, więc będzie zawsze ten sam punkt. Przeglądałem pas ale nie zauważyłem zniekształceń, więc może taki pasek przestał mieć jakieś tam właściwości transmisyjne?. Puszki pod bębnem nie rozbierałem. Bęben cały.

jasne ;)

Reply to
Irokez

tak

przypadek z przepełnionym wastetankiem objawia się jakby wylewaniem się brudu na kartkę i zawsze przy druku w kolorze a nigdy przy czerni (aczkolwiek w pewnym momencie na czarnym też zaczęło). Przy czym brudzi w pionie.

nie trzeba rozbierać. Dmuchaj pod bębnem. UWAGA: nie rób tego w domu. U siebie na podwórku zrobiłem chmurę która była długa na dobre 30 metrów przy lekkim wietrze. Mimo, że twój pasek wygląda inaczej - też waliłbym w bęben powietrzem ze względu na mieszankę. To dość dobrze wskazuje na problem z bębnem lub listwą czyszczącą (ktora też będzie się syfić jak będzie za dużo w waste tanku.

Wgraj do tego wsad który na allegro znajdziesz pod hasłem 'wieczny chip' i możesz sobie sypać w boczną zatyczkę bez stresu:) Mój CLX nie chce się łajza zepsuć od 6(?) lat a chętnie bym go zamienił na coś z siecią i dupleksem...

Reply to
sirapacz

W dniu 2017-10-08 o 20:06, sirapacz pisze:

Ok, spróbuję jeszcze tego.

Mam wgrane :) Po zalepieniu styków chipa resetuje licznik, jak nie zakleję to liczy. Od dłuższego czasu na oryginałach jechał bo zamienniki kolorów te 2-3 lata temu trafiały mi się denne jakościowo, a jak zamówiłem regenerowany to sprzedawcy wysyłali mi zużyty toner że niby napełniony, a po kilkunastu kartkach była pustka. Nie udało mi się znaleźć dobrego źródła i przestałem wydawać kasę na bajkopisarzy z "wysokiej klasy zamiennikiem".

sieć fajna sprawa :) Mój Xerox siedzi w "garderobie" z gratami bo trochę spore to jest (kolor jednoprzebiegowy). Napełnianie też proste, a chip to eeprom w którym nadpisuję tylko stan na nowy i numerek seryjny o jeden podnoszę.

zdrówko

Reply to
Irokez

W dniu sobota, 7 października 2017 11:37:59 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Bo to jest chore. Sam kiedys oddalem dwa sprawne plotery A0 - nie dalo sie juz kupis do nich glowic.

Czekam az sowiecka unia zrobi raz cos pozytecznego i wprowadzi obowiazek dawania 10letniej gwarancji itp aby nie wyrzucac prawie nowego sprzętu.

b.

b.

Reply to
Budyń

W dniu 2017-10-07 o 23:02, Grzegorz Niemirowski pisze:

Nie wiem co to OLX (zaraz sprawdzę) ale skojarzyło mi się coś, co niedawno czytałem. Jakaś mama małego dziecka (zaczynając od niemowlaka) sprzedawała na A. używane ciuszki z których jej dziecko wyrastało. Przez 4 lata sprzedała łącznie za 7000zł. Nie wydaje mi się to dużo.

Teraz się przyczepił ZUS, że ponieważ ma to charakter stałej działalności więc jest to niezgłoszona działalność gospodarcza i za 4 lata chce składki z odsetkami. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2017-10-07 o 18:16, J.F. pisze:

Strychu nie mam. Garaż w hali garażowej nie nadaje się do tego celu. Piwnica po 30 latach takiej polityki kilka lat temu została przepełniona i "wylewa" się do mieszkania. Od 2 tygodni wolne chwile poświęcam na odgruzowywanie.

Kiedyś myślałem, że jeszcze mi się różne elementy kiedyś przydadzą, ale coraz bardziej wątpię. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2017-10-07 o 19:08, jacek pisze:

Dla mnie duplex to "must have". P.G.

Reply to
Piotr Gałka

eee tam, syp do pojemnika z butelek - dość sporo wytrzymują wkłady. a jak będziesz szukał sprawdzonych to daj znać to pokażę ci gdzie kupić. w największym skrócie szukaj chińczyków nieregenerowanych.

:) a jak ci się bęben w clp320 będzie kończyć (licznik) to wsadź w bęben pomiędzy styki rezystor ćwiartkę jakieś 50Ohm. Po przepaleniu masz zerowany licznik:)

jeszcze nie zerowałem u siebie ale to wykopałem szukając zerowania liczników:)

Reply to
sirapacz

W dniu 2017-10-09 o 11:39, sirapacz pisze:

Wychodzi na to, że wałek OPC się jednak skończył. Fizycznie. Rozebrałem bęben, wałki, syfu pełno wywaliłem, wyczyściłem listwy zbierające, pręcik do naświetlania wałka i resztę. Po złożeniu mam identyczne krechy poziome, ale przestawiły się na kartce. Pierwsza zaczyna się już 4cm od początku kartki, a druga pojawiła się 19cm poniżej. Dokładnie tyle co obwód bębna OPC.

Poprzednio była jedna na środku kartki, co nie dawało szans na pojawienie się drugiej ze względu na te 19cm.

hmm.. stówka wałek...

Reply to
Irokez

a obróciłeś go i obejrzałeś? takie udzkodzenie będzie widać - spróbuj to przetrzeć. Poprzeczna rysa jest mocno nietypowym uszkodzeniem:)

Podziwiam - mnie by się nie chciało:)

przynajmniej masz zdiagnozowane;) ja jednak bym próbował to wyczyścić:) moze to nie rysa (bo i od czego w poprzek).

130 cały bęben z przyległościami a tu masz używkę:
sirapacz

W dniu 2017-10-09 o 20:13, Irokez pisze:

Nie śledziłem wątku, więc nie wiem do jakiej drukarki szukasz, ale rozrzut cenowy, nawet na jednym tylko Allegro - bywa naprawdę spory! Niedawno szukałem tonera do Cz.-B. laserówki Samsunga, i oryginał był za jakieś 2 stówy z hakiem, a zamiennik trafiłem tu:

za 42 + 3,95 zł za przesyłkę (a czasami przesyłka potrafi kosztować blisko dychę za jakieś małe g**wienko. Czemu tak?) Zobacz, może ta sama firma ma zamiennik i do Twojego typu drukarki:

JaNus
77E50AB65A8184C2D486E207 Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed Content-Transfer-Encoding: 8bit

W dniu 2017-10-08 o 15:49, Irokez pisze:

Reply to
c)RaSz