cb

Friday, August 29, 2003, 12:07:21 AM,ViNYL nastukał(ła):

V> Witam.

V> A co to jest ??

moze 286?

V> A co chcesz z tym robic ?? Moze Packet Radio... ale tak "na sluch" to oceniam ze to wiekszego sensu nie ma :D - trzeba najpierw byc bieglym userem DOS-a bo na 286 nawet win3.11 nie ruszy.. Da sie zrobic prosty modem packet radio na COM-a albo wykorzystac starsza karte dzwiekowa (ISA) do tego samego. Tyle ze ktos musi byc z drugiej strony z tym samym !!! A o ile pamietam to ten driver do dzwiekowki (w kazdym razie ten co mialem) tylko w czystym DOS-ie a wiec ta druga osoba albo musialaby do DOS-a wlazic albo miec kolejnego trupka tylko na same radio ... Szybciej sie dogadasz glosowo :D Predkosc 1200 baud!!! czyli 100 bajtow/s... I to tak w porywach bo blizej jest 300 baud :D - no chyba ze CB na FM lub SSB - to moze 2400 by poszlo (ale to wciaz 200 bajtow/s !!!!) Wliczajac kluczowanie nadajnika i "dogadywanie sie" kompow po kazdym pakiecie spadnie o polowe - tak wiec skoro 1 kB to 10 s , to ladnie nam wychodzi ze przeslanie jednej dyskietki danych zajmie...14400 s.. czyli dokladnie

4 godziny - satysfakcjonuje predkosc? :D no moze w 3 sie zmiescisz.. poza tym komunikacja to wylacznie terminal. No ale jak sie upierasz ze chcesz sprobowac i dalej masz chec to wpisz w googlach hasla: dos packet radio sound card modem - chyba dzwiekowa bedzie najlatwiej (i tak troszke elektroniki trzeba dokleic). Dzwiekowka na pasmie UKF wyciaga max 9600 baud - ale jakosc przy CB jest cienka wiec zapomnij o takiej predkosci.
Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

no i co z tego? Ja zasuwałem PR-portable korzystając z łonowca ŚP firmy Escom z 80186 na pokładzie i działał.

ino musisz mieć we-wy z modulatora, bo AFSK tyle nie wyciągniesz. Na CB eto nie razrieszajetsja. PR na CB to góra 1200 bps, najczęściej 600 lub

300 bps. Na UKF (lub trochę wyżej) wyciągniesz trochę więcej. Linki PR zasuwają nawet na 10Mbps.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Friday, August 29, 2003, 10:44:55 AM,Waldemar Krzok nastukał(ła):

WK> no i co z tego? Ja zasuwałem PR-portable korzystając z łonowca ŚP firmy WK> Escom z 80186 na pokładzie i działał.

WK> nie, 9600 bps.

9600 baud = 9600 bps (bit per second) Zeby nie bylo dyskusji zalaczam definicje:

Bod (Baud) - jednostka miary określająca liczbę zmian stanu sygnału w jednaj sekundy. Jeśli sygnał może przyjmować tylko dwa stany, to szybkość transmisji w baudach odpowiada szybkości mierzonej w bitach na sekundę.

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Friday, August 29, 2003, 11:42:35 AM,BLE_Maciek nastukał(ła):

> [...]

B> No wlasnie. Zadziwia mnie niekiedy takie "wzgledne" podejscie do B> sprawy. Na byle uC, na jakims starym 8051 robi sie rozne cuda, B> podlacza je do netu, powierza skomplikowane niekiedy zadania regulacji B> automatycznej itd. Natomiast o kompie, ktory jest wyposazony w procek B> 80186/80286, ktore sa przeciez duzo "mocniejsze" od wiekszosci B> kontrolerow, mowi sie ze to dziadowstwo i do niczego niezdatne. Zaraz zaraz - czy ja powiedzialem ze stare komputerki to dziadostwo? Do tej pory czesto sie bawie 386SX-25 16MB Ram z uLinuxem (MicroLinux) na pokladzie, rownolegle z DOS 6.22 - mialem na mysli to, ze nie kazdy teraz potrafi plynnie sie poslugiwac DOS-em (coz, takie czasy).. A cenie go za superminiaturowe rozmiary - jak na standardowe PC(plyta

17x23 cm - chce go upchnac do plastikowego szesciopaka po Warce :D ) Niestety mam problemik z dorwaniem malutkiego monitorka kilka cali (SVGA 1024x768 mono, standardowe CRT, stosowane w kasach fiskalnych, bestie osiagaja horendalne ceny w porownaniu ze zwyklymi czternastkami(takiego uzywam) Malusia klawiatura przemyslowa (kroploszczelna i "pancerna ale bardzo miekka i wygodna, ze "zbitym" ulozeniem klawiszy - zreszta do tego przywyklem bo niemal na identycznej pisze (BTC Millenium black) Na polce stoi Zenith SuperSport 286 z ... 640kB RAM - niestety smutne ale padlo podswietlanie matrycy LCD a nie mam sie keiedy za to zabrac poza tym mam problemy z dorwaniem wlasciwego dysku (oryginalny 40MB sie rozlecial kawalek czasu temu - "laptop" czyli walizka pare kilogramow z dyskiem i stacja 3.5 cala i niemal normalnej wielkosci (procz braku numerykow) klawiatura i dostepnym spod kombinacji klawiszy (w kazdej chwili dzialania systemu) sprzetowym debbugerem/monitorem, bialo-niebieska matryca - juz VGA... miodzio.. Chyba sie nigdy nie odkleje od "kochanych staruszkow".. Tak wiec jestem po wlasciwej stronie - nie sadzisz? :)
Reply to
Łukasz Bolesta
29 Aug 2003 17:14:59 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.pl (Łukasz Bolesta) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie po prostu taka refleksja mnie naszla. A ze DOS'em sie wiekszosc ludzi nie umie posluzyc to fakt. Niedawno kumpel zobaczyl ze dzialam pod Nortonem Commanderem i powiedzial ze ostatni raz cos takiego widzial pare lat temu jak w szkole w Quake'a gral :-)))) Albo czyjs inny komentarz "ty umiesz cos robic w tym niebieskim ?" :-))))

Reply to
BLE_Maciek

Friday, August 29, 2003, 5:30:34 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

> [...]

B> Nie po prostu taka refleksja mnie naszla. A ze DOS'em sie wiekszosc B> ludzi nie umie posluzyc to fakt. Niedawno kumpel zobaczyl ze dzialam B> pod Nortonem Commanderem i powiedzial ze ostatni raz cos takiego B> widzial pare lat temu jak w szkole w Quake'a gral :-)))) Albo czyjs B> inny komentarz "ty umiesz cos robic w tym niebieskim ?" :-)))) hehhe :D A taka fajna sprawa: Znalazlem na sieci ostatnio bazujacy na linuchu i mieszczacy sie na dyskietce system zmieniajacy DOWOLNEGO peceta - nawet 286 w pelni (a nawet bardziej) funkcjonalnego... switcha.. wsadzasz same sieciowki - konfiguruje sie poprzez terminal w LAN-ie, mozna laczyc dowolne typy sieci (rj45/BNC), jesli masz PCI to moze byc

10/100 no oczywiscie na 286 bedzie przez ISA 10Mbit (widzialem karte 10/100 na ISA ale to w kwestii predkosci "sciema" bo praktycznie chodzi o sam protokol - i tak nie pojdzie wiele szybciej niz dziesiatka. No ale ciekawostka-ciekawostka - bo routerow multum ale z tym switchem bylem zaskoczony.. Chociaz zadziwil mnie router pod ... DOS :) I to dziala z freeware-owym Dr-DOS-em - mozna sie odpiac calkiem od mikroszitu.
Reply to
Łukasz Bolesta
29 Aug 2003 17:44:38 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.pl (Łukasz Bolesta) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A moglbys podac nazwe ? Zaciekawil mnie ten program.

Reply to
BLE_Maciek

Friday, August 29, 2003, 5:52:05 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

B> 29 Aug 2003 17:44:38 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.pl B> (Łukasz Bolesta) wyslala do portu 119 B> jednego z serwerow news nastepujace dane:

B> A moglbys podac nazwe ? Zaciekawil mnie ten program.

Tu masz programiki ktore wtedy znalazlem Sorki, pomylka, ten switch jest pod... dos :D minimum DOS 3.30. masz tam jeszze klienta SSH dla dos, routerki i packet driver dla 3com Etherlink III - akurat ta (swietna zreszta) karte mam w "maluchu" ;) Wrzucilem co mialem w katalogu - a nuz sie przyda..

wlasnie - jakbys chcial to mam gdzies obraz dyskietki bootujacej dos 5.0 z driverami do CD-ROM, mychy itp oraz z wlasna "mechanika" systemowa - procz tego jest tam zrobione prosciutkie ale funkcjonalne srodowisko do programistyczne "w pastylce" - C bodajze (a moze asembler? Ale chyba C)

Reply to
Łukasz Bolesta
29 Aug 2003 18:20:13 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.pl (Łukasz Bolesta) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Dzieki !!!

Reply to
BLE_Maciek

Friday, August 29, 2003, 7:21:18 PM,Łukasz Bolesta nastukał(ła):

ŁB> Friday, August 29, 2003, 6:35:35 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

oops - plama :D - tu zapomniany link..

Łukasz Bolesta

Osoba podająca się za: Łukasz Bolesta przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

03-08-29 18:20:

Czy mogę zostać dopisany do listy ozekujących na ten plik??? :-)

Reply to
badworm

Sunday, August 31, 2003, 2:03:17 PM,Waldemar Krzok nastukał(ła):

WK> jak widać z załączonej przez ciebie definicji, w bodach jest podawana WK> prędkość krokowa transmisji. Przepustowość złącza, lub jak wolisz prędkość WK> transmisji, jest podawana wyłącznie w bitach na sekundę. Za pomylenie bps i WK> bodów można było skutecznie obniżyć ocenę z metrologii, stąd moje WK> zacietrzewienie. WK> W przypadku PR z prędkością do 9600 (no czasami do 19200) prędkość WK> transmisji odpowiada prędkości krokowej. i o tym mowie. Swoje twierdzenie opieram wlasnie na tym, ze np. starsze modemy (jeszcze z czasow mikrokomputerow gdy PC dopiero byly "w powijakach") czesto mialy podawana predkosc transmisji w bodach. A jako ze nie wykorzystywaly kompresji i zadnych zaawansowanych metod kodowania - wiec owo okreslenie bylo dla nic sluszne. WK> Przy szybszych transmisjach WK> najczęściej nie (kodowanie wieloczęstotliwościowe 4FSK lub 4PSK lub jeszcze WK> gorzej, jak np. 128PSK) W tym akurat przypadku nie zachodzi taka sytuacja wiec takie okreslenie predkosci jest dopuszczalne. Zaznaczam ze zdaje sobie sprawe ze jest o jednostkowy przypadek (czyt. wiele "haczykow" moznaby sie doszukac)...

Reply to
Łukasz Bolesta