Bezp. w zasilaczu ATXC

Czesc,

w zasilaczu ATX po przelaczeniu na 115V :) polecial przynajmniej bezpiecznik 5A/250V; czy sa szanse, ze tylko on polecial i reszta jest sprawna? Nie mam podreka takiego i do tego jest wlutowany, wiec sie pytam wczesniej zanim pojde do sklepu i okaze sie, ze nie ruszy :)

Reply to
Filip Ozimek

Sprawdzilbym mostek prostowniczy i kondensatory elektrolityczne, potem tranzystor klucza....

Reply to
PAndy

Wlasnie na 110-120V to prostownik na wejsciu pracuje jako podwajacz. A na 220-240 nie. Jak podwoisz 220 to moga polecic glownie, kondziorki (to widac optycznie jak wystrzelily) a potem tranzystor przelaczajacy. Jak nic nie widac zadznych szkod to wlaczj i patrz czy chodzi. Jak nie chodzi to tranzystor.

Reply to
Greg

Dziwne ale możliwe... chociaż zazwyczaj w takim wypadku jeszcze kondensatory na wejściu lecą ( mnie się z zasialacza zrobiła wytwornica dymu :) ).... ale wszystko jest możliwe....

Reply to
Lukasz Tomczykiewicz