BC337-xx

Witam! Poszperalem troche w sieci, ale nie natknalem sie na taki szczegol jak opis oznaczenia tranzystora BC337-xx. Dokladnie chodzi mi o znaczenie dwoch ostatnich cyfr /xx/. Sa trzy typy tych tranzystorow: BC337-16, BC337-25 i BC337-40. Co oznaczaja te cyfry lub jaka jest roznica miedzy tymi tranzystorami?

Reply to
pop

:-) beta 250 - 630

cholernie duza roznica miedzy -16 a -40. Wiadomo ze w przyrodzie nic nie ma darmo. Jakie parametry -40 ma gorsze od -16 ? Szumy wlasne ? Napiecie przebicia ? Czestotliwosc pracy?

Reply to
szczepan

A niby dlaczego miałby mieć coś gorsze?

Greg(G.Kasprowicz

Można prosić o tytuł, jaki ten pan popełnił?

Pzdr Tomash

Reply to
Tomash

Który z nich będzie najlepszy do tego układu?

teoretycznie nie potrafię sobie tego policzyć (nie wiem jak się liczy generatory samowzbudne)

I skoro już jest okazja i się zofftopowało do cewek - jak nawijać transformator do powyższego układu? Czy można oba uzwojenia nawijać jednocześnie, tzn. biorę dwa odcinki drutu i przewlekam razem, czy też może trzeba coś kombinować z kierunkiem nawijania uzwojeń?

Znalazłem coś takiego: http://72.41.86.92/dproj/Toroid_winding/Toroid_Winding.htmlAle mówi jak nawinąć jedno uzwojenie. BTW, czy ten "tap" to jest po prostu końcówka, umożliwiająca wykorzystanie mniejszej liczby uzwojeń?

Pzdr Tomash

Reply to
Tomash

OK, znalazłem tutaj: http://72.41.86.92/dproj/ledpage/leddrv.htmpodtytuł "The Inductor. Czyli wystarczy jeden odcinek drutu, jak rozumiem?

Przepraszam za zaśmiecanie. Pytanie o wykorzystaną odmianę BC-337 pozostaje aktualne.

Pzdr Tomash

Reply to
Tomash

Tomash napisał(a):

Może nie BC-337, ale na BC-547B też działa. Rdzeń (właściwie rdzenik) ze świetłówki kompaktowej, 2x 10 zw.

Reply to
Filip Ozimek

Rdzenie kupiłem na alledrogo (6.2 oraz 5 mm średnia - tzn. dwa komplety).

Zostało mi "trochę" (kilkadziesiąt sztuk) BC549 po eksperymentach z migaczem LED na 1.5V. Jak sobie porównuję karty katalogowe:

opis wymagań stawianych tranzystorowi w opisie tego zasilacza LED na 1.5V, to myślę o wykorzystaniu tych BC549 zamiast BC337 do tego projektu. Da radę?

Pzdr Tomash

Reply to
Tomash
Reply to