Instalacje (dlugie i troche nie na temat...)

Witam Mam pytanie odnosnie poprowadzenia wszelakiego okablowania w domu

- okablwoanie zasialajace 230V

- okablowanie sieciowe skretka 5e

- okablwoanie telefoniczne

- okablowanie TV sat

- okablowanie alarmowe (wlamanie, pożar, gaz)

- okablowanie dostepowe (zamiast kluczy do pomieszczen karty chipowe/magnetyczne/transponderowe

Co z czym pozna poprowadzidz w peszlu? Z tego co sie dowiedzialem w firmie molex, pozwala ona ukladanie kabli sieciowych (5e) wraz z zasilajacymi (230V) w jedym korycie pod warukniem ze beda one oddzielone plastikowa przegoroda. A co z reszta okablowania, co sie z czym moze gryźć, lub co mowią normy? Prosze o informacje gdzie takie informacje moge znależć.

Pozdrawiam i dziekuje

Reply to
raF

raF napisał(a):

ogolnie zasada jest taka, ze dobrze oddzielic przewody wysokonapieciowe od niskonapieciowych... czasem moga te z 230 wplywac na te z malym sygnalem i zaklucac go...

Reply to
"Przemcio Ż."

W zasadzie mozna by bylo w osobnych korytkach/peszlach je prowadzic... A z drugiej strony jak u mnie do kompa idzie razem w jednym korytku TV sat, LAN, zasilanie sieciowe, dwie linie radiowezlowe (jedna do sasiedniego pokoju a druga do reszty mieszkania) i nic sie nie dzieje to moze tak byc :)

A ktora to norma konkretnie ?

Bo ja podejrzewam ze jak zwykle przepisy przegraly z zyciem - tzn moze i gdzies sie wymagalo kawalka odstepu, ale klient za taka brzydka instalacje nie zaplaci :-)

Nie norma, a warunke molexa aby na siec strukturalna dal gwarancje

Reply to
shootky

Uzytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

DIN cos tam :D hehe to bylo kiedy bylem administratorem sieci, juz nie pamietam dokumentacji ale z braku wytycznych PN wykonawca oparl se na niemieckim DIN'ie - zalozyl ze kiedys do tej unii wejdziemy a ta norma niemiecka zdaje sie ze w unii jest we wszystkich krajach, sorki ze tak motam ale teraz zupelnie nie siedze w kabelkach i moze mi sie mieszac ale byl to albo seria 6300 albo 5700 a moze cos innego...zapamietalem bo byl spor wykonawcy z bhpowcem ktory sie strasznie ciskal ze robia w jednym korycie i wtedy zdaje sie wyciagali te norme - jak znajde wolna chwile w robocie to postaram sie poszperac na necie... i jesli dobrze pamietam to ta zasade odstepu mial rowniez alcatel i napewno optimus (kiedys mieli swoj system okablowania strukturalnego).

Reply to
futu