Bateria

Dzień dobry,

Bawiłem się baterią no i narobiłem :)

Czy może ktoś napisać, co oznacza migająca dioda ładowania baterii w laptopach hp/compaq? Dodam, że baterii nie widać w systemie, a stało się to przy całkowitym rozładowaniu ogniw (poprzez żarówkę 20W 12V)).

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

OneiroO pisze:

Uszkodzenie/brak baterii?

Całkowite rozładowanie ogniwa NiMH czy LiOn oznacza jego zniszczenie. Kup nową baterię.

Fishman

Reply to
Fishman

Witam,

Dnia 9.05.08 (piątek), 'Fishman' napisał(a):

Skoro dioda miga, to znak, że nie są całkowice rozładowane. ;) A samo rozebranie akumulatora i doładowanie ogniw bezpośrednio, nie przez elektronikę, nie pomoże? Jest to na tyle inteligentne? :) W telefonach komórkowych to działa. :)

A starą gdzieś oddaj, bo jest dobra, tylko trzeba umieć ją ponownie uruchomić.

Tradycyjnie - do Autora wątku - zekrnij na Elektroda.pl, może tam jest jakiś dział na forum RTV, gdzie omawiany jest problem reanimacji baterii laptopowych...

Reply to
Dykus
[...]

Jak mi wlezie do "Zasilanie..." to go raportami do krzyża przybiję.

Witam,

Dnia 10.05.08 (sobota), 'RoMan Mandziejewicz' napisał(a):

:) Myślałem raczej o jakimś serwisie komputerowym, coś w tym stylu:

Ja myślę, że wszystko już zostało napisane, trzeba tylko się do tego dokopać. :) Tak więc: szukać i czytać...

Reply to
Dykus

Dykus pisze:

Dziękuję za odpowiedzi, ale autor pierwszej odpowiedzi niestety ma rację (ale nie do końca). Akumulatorni li-ion nie można rozładować poniżej pewniej wartości (bodajże 2,4V, ale mogę się mylić). Poniżej tej wartości jedna z elektrod się utlenia i d... blada, ogniwa do wymiany (zresztą i tak miały być, bo trzymały już tylko kilkanaście minut). Co do akumulatorków niklowo-wodorkowych to można je rozładować do zera (co czynię często w sowim aparacie fotograficznym od 2 lat). Po prostu nie doczytałem informacji o bateriach li-ion i potępiłem jak z NiHm :/

Co do w/w linków to przeglądam je, ale trochę to zajmie.... Mam jeszcze szybkie pytanie - czy mimo uszkodzonych ogniw w baterii laptop powinien wykryć baterię czy nie (latop HP nw8000). Bo mi nie wykrywa (ani w winxp ani w biosie). Tylko miga cały czas pomarańczowa dioda ładowania....

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

2,8V ale za bezpieczne przyjmuje się 3V napięcia końcowego na ogniwo (przy prądach rzędu 20-40A (>10C) można do 2,5V).

Bateria HP po prostu sie wyłącza poniżej czegoś tam (obliczonej pojemności, zliczonych cykli) i nawet jak się ogniwa bezpośrednio naładuje zewnętrzną ładowarką, lub wymieni to nie ruszy. Pomoże tylko reset elektroniki baterii.

Reply to
emil

emil pisze:

A co tych rozładowanych ogniw li-ion to ich chyba już nie da się naładować?

Już zakupiłem baterię, ale na multibay'u (dodatkową), a z tą się jeszcze pobawię. Firmy zajmujące się fachowo tymi sprawami żądają 240zł (8 ogniw po

30zł). Kupując 8 nowych po 20zł daje mi to 160zł (taniej nie widziałem nowych). Nie sądzę, żeby elektronika padała, ale o tym dowiem się dopiero po zakupie ogniw....

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneiroO

Witam,

Dnia 10.05.08 (sobota), 'OneiroO' napisał(a):

Stawiam jednak na to, że ogniwa zostały odłączone przez elektroniczy układ zabezpieczający (przed nadmiernym rozładowaniem). Należalo by naładować (w zewnętrznej ładowarce) ogniwa, sprawdzić pojemność i zresetować układ elektroniczny, co by od nowa zliczył sobie ładunek. Może to był powód, dla którego akumulatory trzymały kilkanaście minut...?

Reply to
Dykus

Nie przesadzaj - NiMH nie.

A Li-ion .. pewnie zadzialalo zabezpieczenie.