Balans na wyjściu mono

Witam

Przy telewizorze Philips mono chcę używać słuchawek bezprzewodowych. Problem w tym, że nie wiele słuchawek posiada balans lub osobną regulację siły głosu a ja mam nierówny słuch.

Chcę zamontować potencjometr balansujący między wyjście słuchawkowe a wejście transmitera. Czy to dobry pomysł?

Jeśli tak, to poproszę o wskazówki co do potencjometru. Jeśli nie, to poproszę o lepsze pomysły. Nie jestem elektronikiem tylko podglądnąłem w słuchawkach komputerowych.

Pozdrawiam

Tosiek

Reply to
tosiek

Zależy ile chcesz skorygować. Masz może wyniki badań? Sądzę, że różnica jest większa niż 3 dB, bo byś nie zawracał sobie tym głowy.

A czy na typowym sprzęcie stereofonicznym jesteś sobie w stanie ustawić balans? Jeżeli tak, to sądzę że nie więcej niż jakieś 20 dB. Wtedy pasywna regulacja jeszcze ma jakiś sens.

Jeżeli nie, to cienko to widzę.

Raczej zły, gdyż tłumi (mnie lub więcej) oba kanały.

Raczej wstaw szeregowy rezystor w gałąź lepszego ucha. Jaki? Trzeba poeksperymentować, zależy to też od impedancji słuchawek. Sądzę, że będzie to gdzieś w przedziale 100 Ohm - 5 kOhm. Kup więć najtańszy potencjometr 5k i pobaw się nim.

Reply to
pisz_na.mirek

Yes, nie doczytałem gdzie chce to wstawić :(

Reply to
pisz_na.mirek