Awaria HDD

Moze troche OT ale w sumie to elektronika sie wyglupia. Dysk Maxtor

60GB. Objawy: po podlaczeniu zasilania startuja talerze, potem jest jeden czy dwa razy "cyk" glowicami, i dyska jakby sie wylaczal, talerze sie zatrzymuja. Da sie go jakos ozywic chocby jeszcze tylko na pol godzinki zeby troche danych przegrac (tak wiem mam backupy, ale nie wszystkiego co warto uratowac). Aha zasilacz i plyte raczej wykluczam bo na innym dysku komp startuje normalnie (choc z drugiej strony tego padnietego dysku na innym kompie jeszcze nie testowalem). I jeszcze jedno - padl bez ostrzezenia, zadnych wczesniejszych objawow, po prostu nastepnego dnia juz nie wstal.
Reply to
Marcin Gala

miałem kiedyś takiego dziada co zaczął gasić się w trakcie pracy - nawalił chyba sterownik silnika, pomogło na krótko zdjecie elektroniki i przeczyszczenie styków pomiędzy silnikiem a płytką, pochodził jeszcze parę dni a potem się sfajczył układ sterujący silnikiem, więc naprawa była niezbyt udana, ale dane udało się odzyskac Pozdr KS

Reply to
Krzysiek S
Reply to
MuNiO [z pracy

a objawy w SMART?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Marcin Gala napisał(a):

Niech zgadne - D540?

Ogólnie głowice się sypią. Mam to samo i czekam aż ktoś mi podpowie jak wymienić głowice żeby działało. No i problem znaleść dawce - wiekszosc juz ledwo zipie :(

Reply to
Piotr [PKi

Witam

Piotr [PKi] napisał(a) :

Głowicę wymienić, powiadasz? Powodzenia :-D

Dawca to najmniejszy problem.

Reply to
Zbynek Ltd.

jest to jakaś myśl, aczkolwiek sądzę, że nic by to nie dało - od momentu 'naprawy' dysk leżał na obudowie (w końcu miał okres próbny ;) więc był wentylowany powietrzem i specjalnie nie przejawiał jakichś problemów - poprostu pewnego dnia poszedł dym z niego jak system się bootwał... może miał jakeś zwarcie w silniku albo łożysko mu siadało albo diabli wiedzą co pozdr KS

Reply to
Krzysiek S

Chciałbym na własnym przykładzie przestrzec Ciebie jako posiadacza takiego "niepewnego" dysku oraz osoby które chciałyby przetestować Ci ten dysk; Dysk WD 40GB zaczął szwankować (jakieś problemy ze startem), a po 2-ch tyg już nie startował. Po wymianie gwarancyjnej nowy dysk podczas instalacji systemu oper. też zaczął jakoś zwalniać obroty przyśpieszać - stwierdziłem że być może płyta główna psuje dyski, więc postanowiłem go sprawdzić na swoim komputerze. Po podłączeniu dysku mój komp się nie włączył - poczułem tylko swąt spalenizny. Padła mi płyta główna a swąt był z zasilacza. Płyta była pod PIII Tualatin, 2 lata temu płyty pod PIV (z 2-letnią gwarancją) były tylko 50zł droższe od wystawianych na Allegro pod PIII, więc zdecydowałem się na przejście na PIV, choć PIII był w 100% wystarczający na moje potrzeby. Musiałem kupić płytę, procesor, RAM, zasilacz - stare sprawdziłem w serwisie i sprzedałem na Allegro, no ale wiadomo, musiałem dołożyć do tej wymiany... Dlatego jak już Ktoś zdecyduje się Ci sprawdzić ten dysk, 3x zabezpiecz się żeby w razie awarii nie miał do Ciebie pretensji. A w tej mojej historii najgorsze jest, że ten felerny dysk sfajczył mi płytę, a teraz działa bez problemów już 2 lata na komputerze na którym zaczynał szwankować.

Mariusz

Reply to
MariuszC
Reply to
MuNiO [z pracy

Ja mam obecnie dysk Seagate 120G SATA; 1,5 roku temu trafiłem na program SpeedFan, który monitoruje szybkości coolerów oraz temeratury komponentów m.in dysku - okazało się, że temperatura nieobciążonego dysku zawsze była w okolicy 45 st. Celcjusza. Zasilacz ma 2 coolery, jeden wyciągający z wnętrza obudowy do zasilacza, drugi zaś na zewnątrz zasilacza i komputera. Na procesorze PIV jest standardowy cooler dostarczany z procesorem. W obudowie miałem siatki i otwory na przykręcenie dodatkowego coolera więc wkręciłem tam jednego wymontowanego ze spalonego zasilacza, który wyciąga bezpośrednio z wnętrza obudowy na zewnątrz. Z tym nowym dodatkowym coolerem temperatura nieobciążonego dysku (tzn gdy żadna aplikacja nie korzysta specjalnie ze swapa, a komp służy głównie do serfowania po internecie) zmniejszyła mi się o 10st. Celcjusza.

Mariusz

Reply to
MariuszC

jasne ze do góry, sprawdzałem temp układów rączkami :)

:( czyli jednak sa programy które potrafią zniszczyć sprzęt :)

Reply to
Krzysiek S

Bios go wogole nie chce zobaczyc, jak podepne z innym dyskiem to komp nie startuje.

Reply to
Marcin Gala

Piotr [PKi] napisał(a):

Spisane z dysku: Maxtor 60 GB, model 4W060H4, HDA 04A, PCBA 11A

Reply to
Marcin Gala