AVR - ATMEL AT90S2313 - disasm ?

Hej,

Mam taki problem. Mam 2 pliki sluzace do zaprogramowania ukladu jak w temacie.. Mam tez schemat logiczny. Problem polega na tym, ze chce 'zobaczyc' jak dziala ten program. Wiem co on ma robic, ale chce zobaczyc 'jak' to robi. Udalo mi sie zdisassemblowac plik hex do postaci ASMa, ale nie bardzo teraz wiem co z tym dalej zrobic... Za dlugie troche na analize reczna, a chcialbym miec to w jakims sensownym jezyku (np. C, pascal, cokolwiek nie tak bardzo mnemonikowego :) ) Ma ktos jakis pomysl jak to ugryzc? Jesli ktos bedzie zainteresowany to pod ponizszymi linkami schemat ukladu i pliki o ktorych wspomnialem:

Radek Antoniuk

Użytkownik Radek Antoniuk napisał:

Uuuu masz Waść wymagania ;-) Jak sobie wyobrażasz "dekompilację" czegoś co było prawdopodobnie napisane w czystym assemblerze (tak mi się przynajmniej widzi po zawartości tego pliku .txt) do źródłówki języka wysokiego pozomu ?! Jak mawiają Czesi: Ne, ne pane Havranek, to se ne da ;)

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Dokladnie. Jesli by to bylo pierwotnie napisane w C to czasami spotyka sie programy, ktore na podstawie kodu wynikowego odtwarzaja zrodlowy, tyle, ze nie spotkalem sie z czyms takim dla AVR. Natomiast ze schematu w dosyc oczywisty sposob wynika jak ten program dziala - w sensie zapalania diod i zczytywania klawiszy - bo o to ci chyba chodzi?

Reply to
T.M.F.

Użytkownik T.M.F. napisał:

Hehe... widziałem coś takiego... ale produkt wyjściowy to dość koszmarna mieszanka C i assemblera. Jakies cyferkowe nazwy procedur i "zmiennych" (no bo niby skąd miały by w binarce być oryginalne etykiety źródłowe). Sczerze... jak mam cos takiego analizować... to wolę w disassemblerze :)

Pozdrawiam G.K.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

A gdybyś użył disassemblera , zamiast AVR Studio to otrzymał byś cos takiego: .. avr008C: clr r24 ; 008C 2788 clr r25 ; 008D 2799 ldi r16, 0xEF ; 008E EE0F mov r11, r16 ; 008F 2EB0 ldi r16, 0xFF ; 0090 EF0F out PORTD, r16 ; 0091 BB02 out DDRD, r16 ; 0092 BB01 ldi r16, 0x1F ; 0093 E10F out DDRB, r16 ; 0094 BB07 ldi r16, 0xF7 ; 0095 EF07 out PORTB, r16 ; 0096 BB08 ldi r16, 0x04 ; 0097 E004 out TCCR0, r16 ; 0098 BF03 ldi r16, 0x02 ; 0099 E002 out TIMSK, r16 ; 009A BF09 ldi r16, 0x01 ; 009B E001 out TCCR1B, r16 ; 009C BD0E sei ; 009D 9478 .. Chyba bardziej czytelne , od Twojego "źródła" ???

Pzdr. Piotrek Sz.

PS Mniemam , że to w celach poznawczych , a nie zarobkowych ;-)

Reply to
Piotrek Sz.

Użytkownik Piotrek Sz. napisał:

No toż przecie tak napisałem ;-) Cytuję sam siebie: "Sczerze... jak mam cos takiego analizować... to wolę w disassemblerze :)"

Posdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk
Reply to
Radek Antoniuk

Hm, tak, dokladnie o to mi chodzi, tzn chodzi mi o powiazanie tego kodu jakimis 'blokami' ze schematem..

Reply to
Radek Antoniuk

A propos - co to za disassembler ?

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Skoro dla AVR-ów , to jak może się nazywać ???

To "stara" wersja , więc ma kłopoty z nowszymi procami ale w sieci jest tego pewnie zatrzęsienie ;-)

Pzdr. Piotrek Sz.

Reply to
Piotrek Sz.

Dissassembler Uniwersalny Procesorow Atmela, w skrocie ... :-)