MCU 8051 IDE - edytor

Muszę na szybko napisać nowy wsad do pewnego prostego, starego urządzenia na AT89C2051. Nie za bardzo mam ochotę bawić się BASCOM-em, więc zacząłem szukać jakiejś alternatywy i odkryłem, że pod Linuksa jest dostępny taki program jak MCU 8051 IDE, współpracujący z kompilatorem SDCC.

Soft jest dostępny w repozytorium Debiana, więc bez problemu zainstalowałem go przez apt-get.

Pierwsze wrażenia dość pozytywne, oprogramowanie proste, ale za to lekkie. Automatyczne uzupełnianie składni działa tylko w podstawowym zakresie - wyskakują podpowiedzi odnośnie własnych zmiennych i funkcji, ale już wszystko inne trzeba pamiętać. IDE nie tworzy też podstawowego "szkielety" projektu. To jeszcze nie jest jakimś wielkim problemem.

Trafiłem jednak na większą niedogodność - z jakiegoś powodu w edytorze nie działa prawa i lewa strzałka. Można swobodnie poruszać się kursorem w pionie, ale w poziomie już nie... Problem znika, po zastosowaniu alternatywnego edytora, np. nano (opcje programu na to pozwalają). Wolałbym jednak tego uniknąć, bo wówczas nie działa część funkcji IDE.

Ktoś z was zetknął się z tym problemem? Istnieje jakieś lekarstwo? Google milczą...

Reply to
Atlantis

Domyślam się, że ten IDE to w ncurses jest? Jak masz ustawiony terminal, jaką ma wartość zmienna środowiskowa TERM? Czy w innych aplikacjach ncurses (np. mc) strzałki działają prawidłowo?

Reply to
Marek

Dnia Mon, 30 Jan 2017 08:12:51 +0100, Atlantis napisał(a):

Niewykluczone że te strzałki w różnych językowych typach klawiatur sa opisywane odmiennymi kodami. Spróbuj ustawić klawiaturę na język domowy twórcy programu :)

Reply to
Jacek Maciejewski

W dniu 2017-01-30 o 09:28, Marek pisze:

Nie, program ma w pełni graficzny interfejs.

"xterm"

Tak.

Reply to
Atlantis

W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 08:12:53 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

Spróbuj odpalić przez sudo ./nazwa_aplikacji. Czasem pomaga.

Reply to
stchebel

W dniu 2017-01-30 o 10:14, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

W ogóle nie chce się uruchamiać, gdy wywołam go przez terminal. Bez względu na to, czy robię to jako zwykły użytkownik, czy jako root - niby ekran startowy się pojawia, ale wisi na komunikacie "Loading program sources".

Heh... Dobrze by było, gdyby znalazło się jakieś lekarstwo. Niby mogę stosować półśrodki w postaci korzystania z myszki albo edytowania w czymś innym. Tylko to nie jest żadne rozwiązanie...

Reply to
Atlantis

Jeszcze jedno - problem najwyraźniej dotyczy tylko edytora. We wszystkich innych okienkach i polach tekstowych tego IDE kursor daje się normalnie przesuwać strzałkami.

Reply to
Atlantis

W dniu 30.01.2017 o 11:02, Atlantis pisze:

Może to głupia rada, ale spróbuj zmienić układ klawiatury. Np. na angielski.

Reply to
Kaczin

W dniu 2017-01-30 o 11:30, Kaczin pisze:

To też nic nie daje...

Reply to
Atlantis

Jak ten pakiet się nazywa?

Reply to
Marek

W dniu 2017-01-30 o 16:01, Marek pisze:

mcu8051ide, w repozytoriach Debiana jest wersja 1.4.7-2

Reply to
Atlantis

650 MB?? Ktoś na głowę upadł, i po co temu potrzebna tex'a?
Reply to
Marek

650 MB? U mnie ten pakiet ma około 10-11 MB, w zależności od wersji. W zależności od wersji, bo na stronie projektu znalazłem nowsze wersje pakietu, niż ta dostępna w repozytoriach. Próbowałem zainstalować plik .deb w wersjach 1.4.9 i 1.4.10, ale problem przestał zupełnie działać. Przy próbie uruchomienia z GUI nie dzieje się nic, a po odpaleniu programu przez konsolę wyświetla się tylko komunikat "/usr/bin/mcu8051ide: 2: exec: tclsh8.5: not found"
Reply to
Atlantis

On Tue, 31 Jan 2017 11:04:04 +0100, Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl wrote:

Ale przecież pakiet potrzebuję zależności, które pewnie już masz zainstalowane:

#apt-get install mcu8051ide Czytanie list pakietów... Gotowe Budowanie drzewa zależności Odczyt informacji o stanie... Gotowe Zostaną zainstalowane następujące dodatkowe pakiety: bwidget doxygen doxygen-latex ed itcl3 latex-beamer latex-xcolor libgraphite3 libpaper-utils libptexenc1 libtk-img lmodern luatex pgf preview-latex-style prosper ps2eps sdcc sdcc-doc sdcc-libraries tcllib tclx8.4 tdom tex-common tex-gyre texlive-base texlive-binaries texlive-common texlive-doc-base texlive-extra-utils texlive-font-utils texlive-fonts-recommended texlive-fonts-recommended-doc texlive-generic-recommended texlive-latex-base texlive-latex-base-doc texlive-latex-extra texlive-latex-extra-doc texlive-latex-recommended texlive-latex-recommended-doc texlive-luatex texlive-pictures texlive-pictures-doc texlive-pstricks texlive-pstricks-doc tipa ttf-marvosym Sugerowane pakiety: doxygen-doc doxygen-gui graphviz itcl3-doc libtk-img-doc rxvt-unicode sdcc-ucsim tclx8.4-doc perl-tk purifyeps chktex latexmk dvipng xindy dvidvi fragmaster lacheck latexdiff t1utils libfile-which-perl dot2tex Zostaną zainstalowane następujące NOWE pakiety: bwidget doxygen doxygen-latex ed itcl3 latex-beamer latex-xcolor libgraphite3 libpaper-utils libptexenc1 libtk-img lmodern luatex mcu8051ide pgf preview-latex-style prosper ps2eps sdcc sdcc-doc sdcc-libraries tcllib tclx8.4 tdom tex-common tex-gyre texlive-base texlive-binaries texlive-common texlive-doc-base texlive-extra-utils texlive-font-utils texlive-fonts-recommended texlive-fonts-recommended-doc texlive-generic-recommended texlive-latex-base texlive-latex-base-doc texlive-latex-extra texlive-latex-extra-doc texlive-latex-recommended texlive-latex-recommended-doc texlive-luatex texlive-pictures texlive-pictures-doc texlive-pstricks texlive-pstricks-doc tipa ttf-marvosym

0 aktualizowanych, 48 nowo instalowanych, 0 usuwanych i 2 nieaktualizowanych. Konieczne pobranie 638 MB archiwów. Po tej operacji zostanie dodatkowo użyte 990 MB miejsca na dysku. 48 pakietow zależnych, 990MB całość. No i po co mu latex z texem, perlem i innymi cudami??
Reply to
Marek

Z zależnościami to najwyżej kilkadziesiąt MB. Dobrze Ci przedpiszca napisał.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Instalujesz również pakiety sugerowane, w tym doxygen, który wymaga LaTeXa. Nie ma przymusu instalacji pakietów sugerowanych.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Czyli następną rzecz spier.. bo jak dotad apt nigdy domyślnie mi nie instalował sugerowanych i rekomendowanych. Kiedy to się zmienilo?

Reply to
Marek

W dniu 2017-01-31 o 14:08, Marek pisze:

Jeśli jednak mogę zapytać...

1) Udało ci się zainstalować? 2) W której wersji? 3) Program się uruchamia? 4) Problem z kursorem występuje?
Reply to
Atlantis

Heh napisane toto w tcl/tk a myślałem że ten język już umarł :) Moje debiany mają dostęp tylko do wersji 1.3.7 i w niej strzalki działają.

Co mówi xev na strzałę w górę/dół?

Reply to
Marek

Jest Tue, 31 Jan 2017 14:08:16 +0100, Marek pisze:

Nigdy. Domyślnie apt w Debianie i Ubuntu instaluje rekomendowane pakiety od zawsze. W Raspbianie na 95% też.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

W dniu 2017-01-31 o 15:51, Marek pisze:

A przypadkiem nie masz na myśli 1.4.7? U mnie Debian nie widzi w repozytorium żadnej wersji poza nią. To to właśnie na niej nie działają strzałki.

Chyba lewo/prawo? Strzałki w górę i w dół działają. ;) W każdym razie:

KeyPress event, serial 34, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 519438, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 111 (keysym 0xff52, Up), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XmbLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 519503, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 111 (keysym 0xff52, Up), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyPress event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 525791, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 113 (keysym 0xff51, Left), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XmbLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 525847, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 113 (keysym 0xff51, Left), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyPress event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 527212, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 116 (keysym 0xff54, Down), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XmbLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 527280, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 116 (keysym 0xff54, Down), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyPress event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 528144, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 114 (keysym 0xff53, Right), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XmbLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 37, synthetic NO, window 0x3c00001, root 0x7f, subw 0x0, time 528222, (-282,-32), root:(141,172), state 0x0, keycode 114 (keysym 0xff53, Right), same_screen YES, XLookupString gives 0 bytes: XFilterEvent returns: False

Reply to
Atlantis