Arduino Due - czy warto ?

Grzegorz Niemirowski

Wg. mnie nie warto. Zespół Arduino przespał sprawę, w międzyczasie większość tych co potrzebowali ARM-a przerzuciła się na STM32, który kosztuje grosze i jest dostępny 'wszędzie'. Wszystkie nowe projekty jakie znam, które powstają i potrzebują małego ARM-a biorą STM (albo Raspberry PI:-) ), co znowu oznacza mnóstwo gotowego kodu i doświadczonych programistów, często chętnie dzielących się wiedzą.

Arduino Due też to _teoretycznie_ ma, ale z lektury forum, to niestety większość bibliotek ze 'zwykłego' Arduino (które też były takiej sobie jakości) nie działa i trzeba wszystko portować/przepisywać od nowa.

Jeżeli chcesz interfejs Arduino i jakąś kompatybilność ze shieldami, to kilka lat temu już coś takiego powstało:

lub
Generalnie Due wg. mnie jedzie na reputacji zwykłego Arduino i jest ślepą uliczką, do tego jest mniej popularne i mniej dostępne od STM-a.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Wodzinski

Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ld1bj8$6he$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

W Arduino Duo jest AT91SAM ARM® Cortex®-M3 Atmela. Dla zabawy i nabycia jakiejś tam wiedzy i umiejętności można chyba nabyć jeden moduł i próbować coś z niego wycisnąć. Plusem dużym jest to, że nie potrzeba do niego żadnych programatorów wystarczy kabel USB od telefonu. Ale minusem jak dla mnie to te 3.3V oraz zasilanie albo przez USB albo przez złącze zasilacza. Konstrukcja ze złączami żeńskimi to też wg mnie poroniony pomysł. Osobiście wolę kołki w płytce.

Reply to
Akond ze skwak

No i brak pamięci EEPROM . Mogliby chociaż ze 2kB na płytce umieścić.

Reply to
Akond ze skwak

Nie widzę problemu. Cortex M3 daje Ci tą kompatibilność o której Marek pisał wspominając ST32: te same biblioteki kodu będą działac na tych procesorach.

Co to znaczy "minusem jest 3.3V"?

Kupujesz długie gold-piny i wstykasz je w żeńskie - uzyskujesz kołki :-)

Reply to
Pszemol