Antena-tylko jaka???

Pytanie do grupowieczów....

Chciałem kuppić antenę telewizyjną do domku na działce. Czy wybrać:

-tradycyjną Yagi-Uda

-czy też siatkową?????

Które lepiej sprawdzają się w użyciu.

Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi. pozdrawiam

Reply to
Przemek

Zależy. Jak masz wszystkie programy w jednym nadajniku, to Yagi, jak musisz je odbierać z dwóch lub kilku nadajników rozmieszczonych w sektorze kilkudziesięciu stopni, to "siatkowa".

Reply to
Jacek Maciejewski

Witaj Przemek,

W Twoim liście datowanym 31 maja 2004 (09:59:45) można przeczytać:

P> Chciałem kuppić antenę telewizyjną do domku na działce. P> Czy wybrać:

P> -tradycyjną Yagi-Uda P> -czy też siatkową?????

P> Które lepiej sprawdzają się w użyciu.

Siatkowa - szerokopasmowa i szerokokątowa. Mniejszy zysk i wymiary. A Yagi przeciwnie do siatkowej, w typowych przypadkach. To w największym skrócie. Zobacz na stronie

rc72

Przy odbiorze na działce zalecałbym raczej antenę siatkową (za wyjątkiem skrajnie trudnych warunków odbioru) bo łatwiejszy montaż i nie żal jak ktoś ukradnie :). Kiedyś niezłe anteny robiła firma Ryniak. Chodzi zwłaszcza o wzmacniacz antenowy (o ile musi być używany), który był bardzo odporny na warunki atmosferyczne. Anteny Yagi są technicznie dużo lepsze, ale musisz mieć antenę z pewnego źródła (np. wspomniany Dipol), bo charakterystyka może być przypadkowa, a poza tym musisz stosować zwrotnicę, która (jeśli dobra) sporo kosztuje. Pozdr eol

Reply to
eolWYTNIJTO

A w ogóle to twoje pytanie jest z gatunku: Potrzebuję samochód. Jaki kupić: Poloneza czy ciężarówkę? Mógłbyś choć powiedzieć jakie stacje chcesz odbierać albo choć gdzie mieszkasz :)

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Krzysztof Kucharski