Antena telewizyjna - jaka wybrać?

Witam

Musze zakupić antenę telewizyjną, do odbioru telewizji naziemnej. Problem w tym, że w dzielnicy której mieszkam ciężko się na cos zdecydować, gdyż po wyjściu na dach widać różne i każdy chwali swoją. Gdyby były np. tylko szerokopasmowe to bym się nie zastanawiał, ale można przyuważyć yagi, jakieś mini-yagi, szerokopasmowe, mniejszych rozmiarów szerokopasmowe i inne.

Mieszkam w Opolu na Pasiece.

Reply to
Ania_i_Grzes

W dniu 2006-09-07 12:44, Ania_i_Grzes napisał(a):

Dodam jeszcze, że jakieś 50m od mojego budynku stoi na dach wielka antena CB lub coś podobnego.

Reply to
Ania_i_Grzes

logarytmiczno-periodyczna - duzy zysk, dobra kierunkowosc i mozliwosc bezposredniego dolaczenia do kabla wspolosiowego (koncentryka) do kupienia w np dipol'u

Reply to
PAndy

W dniu 2006-09-07 15:38, PAndy napisał(a):

Dziękuję za odpowiedź, znalazłem dwie:

Wygląda na to, że model A4015 ma większy zysk, czyli zakupić bardziej ją się opłaci?

Reply to
Ania_i_Grzes

tak mysle, poza tym jest "bardziej" szerokopasmowa.

Reply to
PAndy

Użytkownik "Ania_i_Grzes" snipped-for-privacy@maila.pl napisał w wiadomości news:edot68$93n$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Złe pytanie, należy zacząć od tego na jakich kanałach w jakiej polaryzacji i z jakich kierunków chcesz odbierać stacje, czy są odbicia, czy są zakłócenia. Szerokopasmowe anteny sprawdzają się w miejscach bez zakłóceń i odbić, gdy sygnał jest mocny. Oczywiście najlepszy odbiór uzyskasz z Yagi przeznaczonej na konkretny zakres częstotliwości i jeślli odbierasz na różnych odległych kanałach to ze zwrotnicy wyprodukowanej na Twój teren. Jeśli wszystkie nadajniki ( lub wszystko idzie z jednej lokalizacji ) masz w jednym kierunku i w jednej polaryzacji to spokojnie możesz dać antenę siatkową, tylko pamiętaj że to jest specyficzny typ anteny, MUSI mieć uziemiony maszt, inaczej jej właściwości biorą w łeb :( , to jedyny typ anteny o którym wiem że tego wymaga. Pozdrawiam

Reply to
Piotr Pitucha

Dnia Fri, 8 Sep 2006 09:05:38 +0200, Piotr Pitucha napisał(a):

Ogólnie nie mam zastrzeżeń do wyjaśnień ale to zacytowane to ciekawostka. Mógłbyś to rozwinąć? Podać jakieś źródła?

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:tiovp957aulu$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba Radioelektronik z tamtego roku, okolice wakacji, kupuję sporadycznie więc mogę się mylić co do źródła, był kilkustronicowy artykuł na temat tego typu anten i informacja na temat uziemienia była bardzo podkreślana, pierwszy raz z informacją o uziemianiu siatkowych spotkałem się w czeskim miesięczniku Amaterskie Radio B ( niebieska wersja dla konstruktorów ) kilkanaście lat temu była tam konstrukcja z synfazowo połaczonym antenami siatkowymi, o ile pamiętam była nawet wersja z 16 antenami. Z praktyki mogę powiedzieć że w trudnych warunkach różnica widoczna jest na oko w obrazie. Pogrzebię w domu, gazety nie wyrzucałem może uda się to zeskanować. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Z jednej strony niby sensowne, ale z drugiej - przy tych czestotliwosciach to przewod uziemienia jest kolejna antena ..

Dnia Fri, 8 Sep 2006 09:38:17 +0200, Piotr Pitucha napisał(a):

OK, poczekam.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:7fcon4v27bqv.c4nbp2n0ugmq$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie pomyśl że się nie staram, ale nie mogę się dokopać do tej gazety, w nadziei że to wygooglam próbowałem "uziemienie anteny siatkowej" , okazuje się że na elektrodzie też ten temat był kiedyś podkreślany. Szukam dalej nie trać nadziei :) Piotr

Reply to
Piotr Pitucha