Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Okazuje siê, ¿e nawet jeszcze bardziej kwasowo. Liczyæ mi siê nie chcia³o, ale znalaz³em kartê charakterystyki rortworu chlorku amonowego 10%. Podali, ¿e pH 2,5.

Jakkolwiek Leszek nazwa³ intuicyjnie bateriê kwasow±, to rzeczywi¶cie tam jest ca³kiem kwasowe ¶rodowisko.

Chocia¿ z tematu trochê zjechali¶my, to nie zaszkodzi sobie trochê z chemii przypomnieæ.

serdecznie pozdrawiam

Reply to
d530
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 2011-10-17 17:34, d530 pisze:

Mógłbyś podać źródło? Ja znalazłem coś takiego:

pH of Ammonium Chloride : 5.5 (1% aq.sol.); 5.1 (3% aq.sol.); 5.0 (10% aq.sol.)

Odnośnik:

Z obliczeń wychodzi 4.3 dla roztworu 20%.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz
Reply to
Araneus Diadematus

Pewnie:

oczywi¶cie pkt 9

w kartach charakterystyki jest sporo b³êdów

karta POCh-owska dla stê¿enia 5% pH 5:

d530
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Kilka lat temu na stoisku z fajerwerkami był lont na metry. Kupiłem sporą szpulkę i do zabaw z fajerwerkami używam tylko odpalania zdalnego i z opóźnieniem. Wszak jestem teraz, pewnie jak i Ty, statecznym starszym panem.

Pozdrawiam, Krzysztof

Reply to
Krzysztof Wilk
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

W dniu 18.10.2011 19:44, SDD pisze:

Stłuczona lampka choinkowa.

Reply to
Michoo
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Wed, 19 Oct 2011 15:18:57 +0200, SDD napisał(a):

Osobiscie nie udalo mi sie zmusic saletry amonowej do jakiegos spalania. Moze ktos zna sztuczke, ale IMO na lonty sie nie nadaje. Na inne mieszanki pirotechniczne tez nie - dopiero do prawdziwych detonacji.

Ale daja ja paliwa - bawelna, celuloza czy to tam sie bedzie palilo. Chyba nie w tym problem, tylko w wielkiej higroskopijnosci amonowej - lapie wilgoc z powietrza i sie rozplywa.

Zdaje sie ze to tez powod popularnosci potasowej zamiast taniej sodowej.

Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to