akumulator do wkr?tarki si? grzeje

Mam problem z akumulatorem NI-CD do wkrętarki Makita. Grzeje się jedno ogniwo , pozostałe są OK i aku. nie trzyma prądu , i wkrętarka pracuje nierównomiernie ( tzn. brakuje jej sił do wkręcania a nagle dostaje POWERA i wkręca jak szalona ) . Mariusz

Reply to
jmc44

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@57g2000hsv.googlegroups.com...

To idź po inny akumulator

Reply to
lwh

To samo mialem napisac, uprzedziles mnie:). Zastanawiam sie nad tym czy tego ogniwa po prostu nie wyrzucic, napiecie wyjsciowe z baterii o te 1.2 V spadnie ale wkretarka troche slabiej, ale bedzie robic. Tylko czy nie nalezy ingerowac w ladowarke i odpowiednio zmniejszyc napiecie i prad ladowania. Mysle, ze mozna to latwo zrezalizowac podlaczajac w szereg (do ladowania tylko) dwie diody prostownicze w kierunku przewodzenia, na ktorych odlozy sie te 1.2 V i ten akumulator bedzie sie ladowal w miare normalnie. Pzdr.

Reply to
tornad

Użytkownik "tornad" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Jest to jakaś proteza. Na weekend, do wkręcenia jednej śruby .... Może śrubokrętem lepiej ?

Jak Go stać było na makitę, musi Go być stać na akumulator, nawet regenerowany

Reply to
lwh

No wlasnie, nie rozumiem dlaczego ta makita ma byc tak przerazliwie droga. W Polsce oczywiscie. Owszem sa to narzedzia dopracowane ale bez przesady. Mysle, ze najnowsza emigracja zarobkowa przywozi to z Irlandii czy Anglii. Tu w Usa dobra pila reczna do drewna makita (na 115 V) kosztuje 100- 110 dolarow co po obecnym kursie wychodzi okolo 300 zl. A widzialem sklep w Krosnie, w ktorym nic z makity nie bylo tansze od 800 zl... A ta pila identyczna jak moja 1100! Powariowali w swej pazernosci panowie "dilerzy". Wychodzi na to, ze makita tez sie psuje. Ja polecam malo znana firme Ryobi; mam wkretarke (na 18 V) ponad dwa lata, uzywana dosc intensywnie i jeszcze "robi". Sruby spoko urywa. Pzdr.

Reply to
tornad

dziękuję za bardzo przydatne informacje w stylu" To idź po inny akumulator" Strasznie inteligentne. Obyło się bez wydawania pieniędzy. Wyrzuciłem grzejące się ogniwo , a w jego miejsce wlutowałem ogniwo z padnietego aku Skilla . Działa bez zarzutu ( testowana na montażu przez 5 dni po 12 godzin), trzyma prąd i oddaje go równomiernie tj. wkrętarka sama nie zwiększa-zmniejsza obrotów . Pozdr. Mariusz

Reply to
jmc44

Dziekuje za dziekuje i czuje sie winny temu, ze nie domyslilem sie, ze masz inny padniety akumulator; trzeba bylo zapytac, czy ze skilla sie nada odpowiedzialbym Ci twierdzaco. A ja tu karkolomne pomysly podaje, to z diodami to ze zwarciem aby oszczedzic Ci pieniadze na nowy a Ty, lisek chytrusek zrobiles nas wszystkich w balona i naprawiles sam bez zadnych problemow... No ale dobrze, ze sie dobrze skonczylo nie wyobrazam sobie jakich wyzwisk bys mi nie szczedzil gdyby np. wysiadlo Ci nastepne ogniwo; chyba bym Ci sie do konca zycia nie wyplacil. No ale pociecha jest to, ze w ogole napisales gdyz jest to cenna informacja; ciekawi mnie tylko jak to polutowales, bo z tego co widzialem, to ogniwa sa zgrzewane a lutowanie grozi ich przegrzaniem i uszkodzeniem. W sumie gratulacje i do przodu. Pzdr.

Reply to
tornad