Akumulator 80Ah typu Hobby - czym to naładować?

Witam Zakupiłem ostatnio akumulator firmy Jenox typu Hobby 80Ah. Jest to typ odporny na tzw cykliczne głębokie rozładowanie - używam tego jako źrodła energii do UPSa bo bardzo często nie mam w firmie prądu. Tylko że ups jest mały i nie jest w stanie tego ladować. Mam też zwykły prostownik 6A. Jak go podpinam to prąd ladowania wynosi tylko 2A. To znaczy że mam go ładować 40h? A może ktoś podpowie jakiś automatyczny prostownik do ładowania tego typu akumulatora - tak żeby można go bylo podpiąć i zostawić bez obawy że coś się uszkodzi?

Krzysiek

Reply to
Krzysztof Z

to ze prąd ładowania tego twojego akumulatora jest tylko 2A to może wynikać z faktu iż akumulator nie jest tak naprawdę rozładowany...pozatym szereg wytwórców prostowników ogranicza napięcie ładowania do nizszej wartości by użytkownik nie zniszczył akumulatora a on z kolei był naladowany w 75%.prawidłowo użytkowany akumulator powinien być ładowany do oznak pełnego naladowania (gazowanie elektrolitu i napięcie na ogniwo 2,7V)a potem utrzymywany przy napieciu 2,2 V na jedno ogniwo...o ile wiem takich wyrafinowanych prostowników sie w handlu prawie nie spotyka ale jak poszukasz w sprzęcie specjalistycznym to napewno znajdziesz...inna sprawa jeśli to akumulator żelowy - tutaj moja wiedza jest nikla poza pierwszym i drugim zdaniem

Reply to
dziad_ek