Akcelerometr, inklinometr...

wtorek, 14 lutego 2023 o 15:48:36 UTC+1 J.F napisał(a):

Intuicja wysiada. Żyroskop kojarzy się z mierzeniem kąta, zaś akcelerometr z pomiarem przyspieszenia. W praktycznych zastosowaniach mamy odwrotnie. Do elektronicznego katomierza wsadza sie akcelerometr, zaś do pomiaru przyspieszenia używają żyropskopu. cyt. Jak działa akcelerometr Przyspieszeniomierze to urządzenia elektromechaniczne, które wyczuwają statyczne lub dynamiczne siły przyspieszenia. Do sił statycznych zalicza się grawitację, natomiast do sił dynamicznych - wibracje i ruch.

Kto popierdzielił nazwy? Ewentualnie proszę mnie wyprowadzić z błędu.

Reply to
alojzy nieborak

Napisał jasno, chce stwierdzać równoległość płaszczyzn. A to można zrobić nawet szkolną geometrią.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Nie zrobisz tego wcale, jesli akcelerometr jest niewrazliwy na obrót wokół pionowej osi.

J.F

Ano, nie zrobię. Chyba najlepiej by było, aby wątkotwórca dokładnie opisał, co chce zrobić. Historia uczy, że w podobnych przypadkach, po wielu bezowocnych postach, po sprecyzowaniu znajdował się inny sposób rozwiązania problemu.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Nie pisałem wprost, bo to całkowicie dla zabwy z synem robimy różne rzeczy. A tu intuicja i wiedza całkowicie mnie zawiodły, a wydawało się proste.

Ma to byś urządzenie, które umocowane przy wkrętarce/wiertarce bdzie wskazywać czy jest ona (wiertło) prostopadłe do powierzchni w której się wierci. A powierzchnia ta (zakładam, że może być pod dowolnym kątem) jest przed wierceniem wskazywana przez akceelrometr, któy jest umocowany do wkrętarki. Na wyświetlaczu jest wskażnik/punkt, który trzeba utrzymać w po środku ekranu, aby zachować prostopadłośc do powierzchni.

Jeżeli wiercę w podłodze to dziła jak miało działać. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Jak wyżej napisałem, to zabawa z Arduino. Dokładność jest wystarczająca, aż nadto. Działa tak jak chciałem, ale tylko w poziomie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

środa, 15 lutego 2023 o 06:42:29 UTC-6 Robert Wańkowski napisał(a):

Biblioteki raczej tego nie maja

Ty musisz policzyc z trzech wartosci i obrotu (tu chyba jednak magnetometr potrzebny) wartosc ktora bierze pod uwage obrot.

Jak masz plaska powierzchnie to pochylenia sa zerowe wiec obracanie akcelerometru nie wplywa na przyspieszenia mierzone na osiach XY

Innymi slowy, zamiast skupiac sie na XY musisz sie skupic na Z w stosunku do XY. Bo na dowolnej powierzchni interesuje cie tak naprawde jak Z jest skierowane do plaszczyzny XY. Na poziomym oba katy sa 90 stopni. Na pochylym sie beda trygonometrycznie dodawac do 180. Tak daleko jak to widze to powinno wystarczyc ale moze byc trzeba nieco poprawki robic dla specyficznych przypadkow.

Reply to
ptoki (ptoki