activePFC i passivePFC

Witam! Przeglądając oferty obudów komputerowych natknąłem się na systemy Power Factor Correction.

Są ich 2 wersje: Aktywna, które składa się podobno z jakiegoś układu elektronicznego i pasywna, która składa się także z układu elektronicznego, którym jest kondensator + coś jeszcze.

Czy ktoś z grupowiczów orientuje się, na czym polega różnica w tych PFC i może np. wskazać mi schemat takowego układu? (to sam bym sobie mógł porównać) Jak się ma do tego możliwośc stosowania w zasilaczu przełącznika na napięcia 110V i 230V?

Pozdrawiam.

Reply to
pisztu