7815, grzanie sie!!!

Witam, Podlaczony stab. 7815 strasznie sie grzeje. Poczatkowo myslalem, ze plynie zbyt duzy prad, ale po odlaczeniu obciazenia nic sie nie zmienilo. Skad to sie bierze? Czy moze to byc kwestia tego, ze mam transformator 20V i za mostkiem zostaje jakies 17V i wtedy stabilizator ma za male napiecie wejsciowe? Nie mam tez kondensatorow filtrujacych, ale to chyba w tym nie przeszkadza... Zamontowanie radiatorow niewiele pomoglo..

Pozdrawiam, Tomek

Reply to
Tomek

Brak kondzioli, szczegolnie tych 100nF. Tez tak mialem z 7805, uklad sie wzbudza i stad te grzanie.

Reply to
T.M.F.

Potwierdzam:-)

Reply to
JarekC

Osoba podająca się za: Pablo C przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2004-01-19 07:56:

Netykieta obowiązuje praktycznie w całej sieci ale z jej przestrzeganiem jest różnie :-( A Twój przedpiśca jest najlepszym tego przykładem. Zarzut łamania przez Ciebie netykiety jest o tyle bezzasadny, że nie cytowałeś kilkunastu linii(chociaż i tak ich nie było ;-) ) i wyciąłeś podpis więc postąpiłeś tak jak trzeba. Troll coś tam przeczytał albo usłyszał ale nie w całości i próbuje udawać strażnika netykiety ;-P

Reply to
badworm