1-wire plynne sterowanie obrotami silnika 220V AC

Witam, mam pytanie, na czym (jakim ukladzie) mozna zrobic plynne sterowanie obrotami silnika 220V AC, przy uzyciu sieci 1-wire??

Dodatkowe pytanie, jaki soft pod linuksa do tego zadania??

Reply to
Tomasz Kobus

Tomasz Kobus snipped-for-privacy@t.k.pl> napisal nam:

hmmm jest potencjometr 1wire, znajdziesz na stronie maxima, dalej to juz sam musisz wymsylec :)

oww, digitemp ale potencojmetru nie ruszaja, moze oww bo czesc barometrow jest kalibrowana za pomoca tego potencjometru cyfrowego - pewnie oww tez to potrafi (przynajmniej twierdzi gosc od oww ze te barometry sa 'supported')

Problem jest taki, ze ten potencjometr trzeba przez mostek puscic, bo nie widzialem potencjometrow sterowanych 1wire symetyrycznych (a moze juz sie pojawily?). Problemem jest tez brak separacji pomiedzy siecia energetyczna a sygnalami sterujacymi potencjometr. Tak sie zastanawiam - moze lepiej podeprzec sie fotoopornikiem (byla kiedys taka seria FPP 101 bodajze) i tylko wzmocnic jego wydajnosc pradowa jakime mosem (uwaga na napiecia Vds_max). W ten fotoopornik swiecic zwyklym pwm-em z leda. Co do softu nie wypowiem sie - nie znam zupelnie linuxa :-(

__ Pzd, Irek.N. ;-)))))))))))

Reply to
Ireneusz Niemczyk

No to raczej nie jest takie proste. Pamietaj ze to silnik AC a tutaj nie da sie tak prosto sterowac obrotami jak w DC. Falownik zalatwi sprawe, ale sam z siebie jest drogi a jeszcze sterowany jakims RS232 czy innym to juz wyjatkowo kosztowna sprawa. Sama komunikacje 1wire to zalatwilby interface 1w-RS232.

Reply to
Gulash

wiem że sterowanie AC to skomplikowana sprawa, ale mam "ustrojstwa" które załatwią sprawę, interesuje mnie raczej wytwarzanie zmian napięcia stałego (potencjometr cyfrowy) jaki to układ DS????

Reply to
Tomasz Kobus

może jakiś link do tego oww ??

Reply to
Tomasz Kobus

Gulash napisał(a):

Mowa była o silniku zasilanym 220V AC co mogło by sugerować, że chodzi o silnik komutatorowy, którego obroty da się stosunkowo prosto regulować. Jeśli natomiast chodzi o silnik większej mocy, indukcyjny, to bez falownika się nie obędzie.

Reply to
badworm

Serwo modelarskie ktore kreci potencjometrem z falowniku.

Tez jest "1-wire", tyle ze pwm :-)

chris

Jest pewna roznica, moj uklad mial wybuchnac, Twoj ma szanse zadzialac ;-) To byl zart z mojej strony o czym mniala swiadczyc nienormalna ilosc zartowych usmieszkow w podpisie. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk