VR967 deel3

Hallo,

Toch iets te optimistisch geweest. Gisteravond heeft hij 3 uur goed gedraaid. Vanmiddag film opgenomen. Problemen zijn weer terug. Beeld is niet stabiel. Valt vooral op met de ondertiteling. Gaat wat heen en weer. Doet hij weer met elke film. Ook de originele. Dus nieuwe aandrukrol en schoonmaken van de recorder heeft toch niet geholpen. Iemand nog enig idee?? Alvast bedankt

Yde

Reply to
Yde

Komen de armpjes die de band om de koppentrommel trekken wel goed tot het einde?

Dus

geholpen.

De armpje trekken helemaal tot het einde. Dus daar kan het niet aan liggen.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

Yde wrote in , 25/12/2004, KERSTMIS

Al eens een paar maal de capstanmotor moeten vervangen, voor zo een verschijnsel. Zeer gemakkelijk te vervangen. Drie kleine torx vijsjes rond de as en langs onderkant verwijderen na printjes *voorzichtig* eruitgeklikt te hebben.

Eens met een andere (afbraak?) proberen.

Groetjes en zalige Kerstavond (voor wat er van rest :-))) )

--
Alain Beguin - *MesNews* Translators Team (Dutch)
Newsreader: *MesNews*  http://mesnews.net :-)

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@tiscali.be...

Bedankt voor de tip. Wordt het toch weer een dure grap. Capstanmotor kost ruim 70 euro. Misschien een domme vraag maar zou een druppeltje olie op de capstanlager misschien ook helpen?? Heeft bij cassette recorders met bandloopproblemen ook geholpen.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

Dit soort video's haal je voor een tientje (defect) op de zwarte markt als het goed is... Maar een druppeltje olie klinkt wel heel haalbaar op zich. Heeft de recorder misschien langere tijd stilgestaan of op z'n kant ofzo? Dat zou ook wel verklaren dat het misschien niet meer goed gesmeerd loopt. Of zou het capstanlager kromtrekken, zoals bij bepaalde Sony's wel gebeurde? Op zich bij Philips nog nooit gezien, maar niks is onmogelijk.

Yde wrote in , 25/12/2004, KERSTMIS

Ik twijfel eraan. Heb ik uiteraard ook reeds geprobeerd, zonder resultaat. Een afbraak moet daar toch voor te vinden zijn?

mvg,

--
[...]

capstanlager

Heeft inderdaad niet geholpen maar niet geschoten is altijd mis. Wel vreemd dat hij gisteren met de nieuwe aandrukrol wel de hele avond goed heeft gewerkt. Nu is het weer compleet mis. Ook met gloednieuwe en originele banden. Toch maar op zoek naar een vervanger hopelijk niet met hetzelfde probleem.

m.vr.gr.

Yde

Reply to
Yde

Dit probleem was mij nog niet bekend... Zou het kunnen dat het een electronisch probleem op de capstanmotor is? Misschien een elco'tje? Op zich heb ik vrij goeie ervaringen met turbo decks, maar zo aan de reactie van Alain te horen is het toch geen onbekend probleem.

De reden trouwens dat ik over de bandgeleiders rond de kop begon, is dat ik recentelijk een machine had waarbij een van de geleiders bijna op het einde bleef hangen en niet aangedrukt werd. Nu herinner ik me weer dat dat trackingfouten gaf, en geen bibberend beeld. Ik heb dat probleem overigens opgelost door van onderaf een schroefje in een hol plastic asje te draaien waar speling opzat. Er staan vrij grote krachten op de tandwieltjes die de bandgeleiders besturen, en zo was dat asje kennelijk losgekomen. Tot nu toe was dit het vreemdste mankement wat ik met een turbodrive gehad heb. Met stip bovenaan staat de aandrukrol, op de voet gevolgd door het wormasje (wat kennelijk bij nieuwere modellen niet meer loslaat). Verder heb ik wel eens een andere kit of een lift moeten vervangen.

Yde

Ik vind het wel logisch dat de capstanmotor de oorzaak is maar ik begrijp niet dat hij vrijdagmiddag en avond goed heeft gedraaid na vervanging van de aandrukrol.

Ik heb hem behoorlijk aan de tand gevoeld en alles was prima. Als de capstanmotor de oorzaak is dan had de vervanging van de aandrukrol toch ook geen verschil uit kunnen maken?? Vreemd.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl wrote in ,

26/12/2004, H. Stefaan

Op vijf jaar tijd heb ik dat ongeveer drie maal moeten doen, da's al. Het is dus geen algemeen probleem. De snelheid is dan niet stabiel en waarschijnlijk een electronisch probleem. Ik heb geen tijd om mij daarin te verdiepen, het moet vooruitgaan op het werk en daarom, ineens vervangen. Zeker omdat je dat op géén half uur kunt doen.

Voor de rest , natuurlijk de klassieke rem problemen met de zwarte plastiek stukjes onderaan die barsten en zorgen voor een verkeerde werking van die remmen. ;-)

Ook linker spoelschotel vervuild door een witte aanslag van rembandje.

Positie van stuurschijf moet natuurlijk goed zijn hé!

Groetjes,

--
[...]

Yde wrote in , 26/12/2004, H. Stefaan

De laatste tijd heb ik wel eens *slechte* nieuwe aandrukrollen gehad, opgelet dus en moest je een ander hebben, nog eens vervangen voor de zekerheid!

--
[...]

Ik heb de recorder opengehaald. Kap eraf en de bodemplaat verwijderd. Ik zie dat het loopwerk met 3 schroeven vastzit op de bodemplaat. Maar de bovenste twee schroeven zijn niet bereikbaar. Heeft iemand enige tips voor het verwijderen van het loopwerk zodat ik bij de capstanmotor kan komen?? Alvast bedankt

Yde

Reply to
Yde

2 schroeven zitten onder de lift, die moet je een stukje inschuiven, 1 schroef zit achter in het midden, daar kan je gewoon bij, bij sommige modellen zit er ook nog 1 schroef achter links. Dit zijn de 3 of 4 grote schroeven die je van bovenaf moet losdraaien. Verder moet je de 2 massaschroeven niet vergeten: 1 die je aan de onderkant moet losdraaien, en 1 die je door een gaatje aan de achterkant moet losdraaien: die zit achter de videokop in een afscherming. Dan buig je die afscherming opzij om de verbinding met de kopvoorzichtig los te nemen, en kan je het loopwerk omhoog trekken.

Yde wrote in , 26/12/2004, H. Stefaan

Loopwerk gaat er langs boven uit, ik was al met een antwoord begonnen maar kan het niet beter uitleggen dan Maarten :-)

-- Alain Beguin - *MesNews* Translators Team (Dutch) Newsreader: *MesNews*

:-)
Help

Alain Beguin

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@tiscali.be...

Ik heb het loopwerk er al uit. Bleken nog een paar verborgen "klemmetjes" te zitten die je samen moest drukken om het loopwerk te verwijderen. Ook was er een service manual op Internet te vinden. Nu nog een tweedehands motor. Ik had al een reactie gekregen maar dat was een ander type. Toch maar via Internet want ik kom niet zo vaak op de zwarte markt.

m.vr.gr

yde

Reply to
Yde

Ik kan eens zoeken of ik nog wat heb liggen voor de sloop (liefst een exemplaar met duidelijk heel andere problemen, dan is de motor waasrchijnlijk nog wel goed)... Woon je in de randstad toevallig? Dat zou alles al wat makkelijker maken in geval ik iets vind.

"klemmetjes" te

was

Hallo Maarten.

Nee ik woon helaas in Leeuwarden. :-(( Kosten zijn natuurlijk voor mijn rekening.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde