Philips VR967 alweer!!

Hallo,

Enkele maanden geleden gepost over probleem van trillend beeld met deze recorder tijdens weergave. Was vooral irritant met de ondertiteling. Op advies van Alan Beguin in deze groep capstanmotor vervangen door een tweedehands. Probleem was opgelost!!

Sinds vanavond hetzelfde probleem weer!! Weer de capstanmotor?? Is dit een zwak punt van deze recorders?? Ik wordt er een beetje moedeloos van.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

Yde schreef op, a écrit le, wrote on, 20/03/2005:

Toch geen band die vroeger opgenomen werd?(ik bedoel met de slechte motor) Het is mij nooit overkomen deze twee maal te moeten vervangen. (nieuw of 2ehands) Natuurlijk, met een tweedehands is het mogelijk...je weet nooit.

Ook goed opletten voor de bandloop en de bandloop geleiders, goed reinigen, ik heb het eens gehad dat zo een geleider trilde wanneer de band erlangs voer.

Groetjes,

--
Alain Beguin - *MesNews* Translators Team (Dutch)
Newsreader: *MesNews*  http://mesnews.net :-)

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@mesnews.org...

Dus niet met de eerste motor opgenomen. Wel is de storing nu niet zo erg als de eerste keer. Zo nu en dan is hij wel weer een paar seconden stabiel. De eerste keer was het constant. Bandgeleiding bekeken maar was schoon. De eerste anderhalf uur van de opgenomen 4 uur was de weergave vlekkeloos.

Vanavond de recorder een paar uur laten afkoelen en weer een stukje opgenomen op een nieuwe band. Zelfde probleem.

Heb ik dan weer domme pech?? Twee defecte motoren??

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

meestal voel je dat aan de motor je kunt ook even met een goede band op de as van de moter tikken of wat drukken word ie dan goed dan zou het goed kunnen. wat je ook moet checken is vooral de linker supply table buitenom schoonmaken waar de tension band overheen loopt schotel eraf halen en de stalen as reinigen en smeren. zelfs het tensionbandje ff schoonmaken. verder als er een rem opzt die door het wormwiel word bediend kun je zien dan word de verdikking op dat wormwiel gebruikt en hoor je hem klikken als je die draait en veranderd van richting. daar it een plastic pinnetje op het loopwerk en dat kan afgescheurd zijn en dan blijft de rem er soms ophangen meestal met terugspoelen en je drukt op stop dan lust de tape nog weleens maar heeft verder daar geen problemen mee

succes. "Yde" schreef in bericht news:d1ktvq$2jb6$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Reply to
marcel van kesteren

"marcel van kesteren" schreef in bericht news:423e7c9e$0$141$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

en

op

mee

Bedankt voor je tips. Linker spoelschotel en tensionbandje schoongemaakt. Daarna asje opnieuw gesmeerd. Probleem nog hetzelfde. Tikken tegen de as heeft geen effect. Volgens mij draait de motor dus niet constant genoeg.

Maar het wil er bij mij niet in dat beide motoren hetzelfde defect hebben. Kans van 1 op de ???. Schoonmaken heeft verder geen zin. De recorder is brandschoon!!

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde

Yde schreef op, a écrit le, wrote on, 21/03/2005:

Brute pech? Voor de rest heeft Marcel mooi uitgelegd wat er nog kan mislopen... Is het dat niet dan zou ik toch trachten een andere motor te vinden, dit moet gratis te vinden zijn in een afbraaktoestel en het is tenslotte niet veel werk :-)

Succes!

--
[...]

Weet je zeker dat de bandgeleiders goed schoon zijn? Ik heb wel eens meegemaakt dat de buitenkant van zo'n rol er brandschoon uitzag maar dat er vuil zat op het asje, waardoor het rolletje toch niet soepel liep.

Groet, Jan.

Reply to
Jan de Jong

"Jan de Jong" schreef in bericht news:d1ncsm$e3e$ snipped-for-privacy@news2.zwoll.ov.home.nl...

er

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het hele apparaat vanavond nog een keer gereinigd. Alle rolletjes lopen soepel. Het beeld gaat gewoon horizontaal heen en weer,soms wat sneller soms wat langzamer, wat voornamelijk opvalt bij de ondertiteling. Is erg irritant om daar naar te kijken. Zelfs nog een gloednieuwe band gebruikt. Aandrukrol is ook nog maar een paar maanden oud dus daar kan het ook niet aan liggen.

m.vr.gr

Yde

Reply to
Yde